Volgens mij blauw
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je bruin hebt en je wil daarvan paars maken heb je veel rood en blauw nodig. Makkelijker is het om gewoon alleen rood en blauw te mengen en bruin te laten voor wat het is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja maar mijn rood is op en ik heb van mijn laatste rood bruin gemaakt omdat ik paars wou maar dat lukte niet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien moet je je als kleurenliefhebber EERST inlezen voor je gaat mengen. Nu gaat dat niet meer lukken. Paars maak je van rood en blauw
Oranje maak je van geel en rood
Groen maak je van geel en blauw Bruin maak je door van alles te mengen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee Pelle
Bruin maak je door rood en groen te vermengen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja groen is geel en blauw toch? Bruin maak je door geel, blauw en veel rood te nemen dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bruin kan je inderdaad op allerlei manieren maken, rood+groen, blauw+oranje, geel+paars, alledrie door elkaar, en welke combinatie dan ook, zolang er maar van alledrie de basiskleuren genoeg in zit, direct of indirect. Afhankelijk van wat je precies gebruikt en hoeveel van elk, krijg je verschillende soorten bruin.