Moet ik mezelf registreren bij KvK als ik af en toe een zelfgemaakt schilderij verkoop?

Ik wil graag weten of ik onder een bepaalt bedrag zonder btw te betalen mag 'handelen'

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee.
Je hoeft je voor een hobby niet in te schrijven bij de KvK.
Dat zullen ze daar zelfs afraden.
En als particulier heb je ook niets met btw te maken.

Handelen tussen particulieren is geen probleem. Dat gebeurt toch ook op
Marktplaats en al die andere verkoopsites.

Formeel en officieel moet je wel je inkomsten opgeven aan de belasting,
maar dan moet je daar natuurlijk eerst al je materiaal ...........ook van de niet
verkochte dingen........aftrekken. Dan moet je dus wel heel duur verkopen,
wil dat nog echt wat opleveren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Als je alle kosten hebt afgetrokken dan zijn de onkosten van het niet verkochten werk al in mindering gebracht. Onverkocht werlk kan je niet aftrekken hoe wil je dat doem momopoyolo?