Wat is de naam van dit schilderij en wie is de kunstenaar?

ik heb dit zelf geschilderd maar ben het origineel kwijt en weet helemaal niet hoe het heet of van wie dit is.
alvast bedankt. :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Antoni
11 jaar geleden
Was het origineel ook zwartwit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het was vrij donker en zwart maar er zat ook best wel een heel donker en zacht geel in.
Antoni
11 jaar geleden
Het doet me enigszins denken aan Magritte, maar die had vaak iets onlogisch of eigenaardigs in zijn schilderijen. Nu zie ik wel een stoel met drie poten (toch?), maar dat lijkt op dit schilderij slechts een detail.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja daar hoort de tekening te stoppen maar had doorgeschilderd zonder ik het wist ;) en had geen zin meer om de poot erbij te zetten.
en zou het echt niet weten van wie het is. Dit is een schoolwerk maar we moesten een prent op goed geluk trekken.. Dus weet er helemaal niets van en heb het ook nooit eerder gezien :/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doet me sterk denken aan een schilderij van Hammershoi. Laat je me even weten als dat klopt? Goed gedaan trouwens!

Antwoorden (2)

Nou, ik heb geen idee waarom mijn antwoord verplaatst is naar de reacties. Mijn antwoord was : Ik vermoed zéér sterk dat dit een schilderij is van Vilhelm Hammershoi. Maar omdat hij heel veel soortgelijke schilderijen maken is het erg moeilijk vast te stellen welk schilderij het precies is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Gezien het antwoord van Amadea, is je vermoeden juist (geweest) ... en dat van mij niet...
Antoni
11 jaar geleden
+1!
De titel van het schilderij is "Lady reading in an interior", en de schilder is inderdaad Vilhelm Hammershoi. Zie http://www.artinthepicture.com/paintings/Vilhelm_Hammershoi/Lady-Reading-in-an-Interior/
Je hebt het goed gezien dat de vierde stoelpoot er niet op staat!
Amadea
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Wat goed gevonden! Het is dus niet van René Magritte, zoals ik even vermoedde. Mijn indruk was overigens, dat de vrouw op het schilderij een baby vasthad. Op het origineel blijkt dat een krant of iets dergelijks te zijn. Grappig! Het is een mooie kopie, die de vraagstelster heeft gemaakt!
Antoni
11 jaar geleden
+1!