Wat zijn de meest gebruikte formaten baklijsten en wissellijsten?!

Wat zijn nou de meest gebruikte formaten baklijsten en (wissel)lijsten die kunstenaars gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik zit nou al wel een tijdje in het vak, maar het is mij nooit echt opgevallen dat kunstenaars vaak dezelfde formaten lijst gebruiken. Iedereen heeft weer andere voorkeuren. Baklijsten worden vaak op maat gemaakt om een schilderij. De afmetingen van het doek zijn dan meer van belang. Wissellijsten heb je ook in zoveel maten - en nogmaals, dat is een zeer persoonlijk iets. Wel merk ik dat lijsten met glas tegenwoordig wat minder populair zijn dan voorheen, omdat er nu veel andere mogelijkheden zijn.