Wat is de naam van deze kleuren?

Zie de foto en dan bedoel ik donker blauw, donker groen en donker rood.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry ik bedoel zijn de namen
Amadea
11 jaar geleden
Dat heb je dan toch zelf al beantwoord? Donkerblauw, donkergroen en donkerrood.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar je heb bv ook nog marine blauw nachtblauw etc

Het beste antwoord

Via Paint RGB to Hex en Hex to Colorname:

Blauw is Midnightblue
Rood is Lava
Groen is North Texas Green

http://gauth.fr/2011/09/get-a-color-name-from-any-rgb-combination/
http://www.yellowpipe.com/yis/tools/hex-to-rgb/color-converter.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat zijn de secundaire kleuren, deze worden gemengd uit de primaire kleuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit zijn cyaan, magenta en geel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat zijn de gele, lichtblauwe en roze kleuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zijn de primaire kleuren, hij bedoelt die in het midden
Dat zijn de secundaire kleuren, groen, paars oranje....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vermiljoen rood en kobaltblauw. De derde kleur is een menging van de drie primaire kleuren en kan, afhankelijk van de onderlinge verhoudingen, grijs of bruin zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vraag is onduidelijk en daardoor lastig te beantwoorden (zoals je ook ziet aan de verschillende antwoorden). Je hebt het over donkergroen, maar er is maar 1 soort groen te zien hier. Het zou handig zijn als je precies kon aanwijzen welke kleuren je bedoeld.
De rode kleur (dus niet de magenta) zou ik zeggen scharlaken rood, de groen permanent groen middel en de blauw ultramarijn.
Er zijn zoveel kleuren rood alleen al, het is dus maar de vraag hoe precies wil je het weten?