weet iemand de naam van de schilder? gr Frans

Toegevoegd na 1 minuut:
en misschien een expert op schoonmaken van de lijst: hoe kun je die het beste schoonmaken?

Toegevoegd na 1 uur:
hoi, bedankt voor de reactie. ik had zelf ook aan het losmaken gedacht, maar aan de voorkant lijkt hij "geseald"te zijn met de lijst. dus ben ik bang dat je hem lostrekt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

De lijst is ovaal en het schilderij is 100% zeker op een rechthoek geschilderd. Door de ovale vorm van de lijst zie je dus maar een gedeelte van het daadwerkelijke schilderij.
Ik denk dat wanneer je de achterkant openmaakt en het schilderij eruit haalt, je gewoon in de rechter of linker onderhoek de naam van de schilder kunt lezen.
Als je dan toch het schilderij eruit hebt, kun je de lijst gewoon voorzichtig schoonmaken met een sopje en een zachte spons.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een minnetje geef, zeg dan ook waarom. Wat is er fout aan mijn antwoord?
Ik moet denken aan Andreas Schelfhout, maar heb verder niets kunnen vinden. Maar ik heb ook niet uitputtend gezocht. Het kan ook iets van Koekoek zijn? Het lijkt mij sterk, dat een schilderij - en dan nog wel - vast aan een lijst wordt geseald. Als dat zo is, is het vast een plaatje. Lijkt mij. Natuurlijk moet je het paneel uit de lijst kunnen halen.
Schoonmaken? De lijst voorzichtig zoals al eerder werd voorgesteld. Het stuk zelf? Niet zelf aan beginnen. Misschien hooguit met opgerold vers wit brood. Door een boterham tot een rolletje te kneden en het rolletje over het stuk te rollen komt er vuil stof in het brooddeeg, hetgeen het schilderij al doet opknappen, zonder de verf te beschadigen. Zorg voor een dragende zachte ondergrond zodat er niets door het schilderij kan steken bij de behandeling. Google ook onder Afbeeldingen bij 'Landschap schilders 17e en 18e eeuw of later" of Willem Roelofs.