Hoe bevestig ik een sculptuur aan de muur?

We zijn sinds kort de trotse eigenaars van 2 Corneille sculpturen. Het zijn 2 vlakke, metalen platen met een dikte van ca. 2 mm. We willen ze tegen een muur bevestigen, enkele mm's vrij.

Het liefst willen we een bevestiging die je niet of nauwlijks ziet. Tegen de muur plakken o.i.d. is niet de bedoeling. We willen de werken ook weer onbeschadigd kunnen afpakken. Het mogen mooi afgewerkte, niet te opvallende "houders" zijn. Maar hoe en waar vind ik die? Of hoe pak ik zoiets aan? Het normale Google-werk was tot op heden niet succesvol.

Toegevoegd na 2 uur:
Dank voor je reactie. Magneten kunnen een goede oplossing zijn, maar dan voor iets anders. Hier gaat het om gecertificeerde kunstwerken. We willen ze niet beschadigen. We zoeken naar een oplossing waardoor de werken niet worden aangetast.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuk, hoe groot zijn ze ongeveer?
Ivana
11 jaar geleden
Corneille is niet leuk, Corneille is meer dan leuk. Het is kunst en waardevol. Als je dit zo wilt houden, moet je voor bevestigings-advies bij een kunsthandel zijn. Niet zelf gaan knoeien, want dan kunnen ze in waarde verminderen en dat wil je toch ook niet.

Antwoorden (2)

Er bestaan kleine maar zeer sterke magneten. Plak er een paar op de muur met lijm en kleef er een paar op de 'sculpturen'. Klaar ben je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is een magnetische "folie"in de handel.die regelmatig wordt gebruikt door beletteringsbedrijven.
Als u op de muur een paar latjes van de juiste dikte bevestigd en de magneetfolie op de latten plakt ( de folie heeft een zelfklevende achterkant), dan kunt u uw kunstwerken zonder enige schade aan de muur hangen.
Succes !!!!