Dit lijkt me de oude Egyptische dynastie/mythologie.

Het doet me sterk denken aan Shesmoe maar die had wel de Farao-kam maar geen vleugels, dus misschien Beëlzebub?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als iets Egyptisch herken ik niet, m.i. is het Thais, een of andere vogelgod.

Toegevoegd na 1 dag:
Dit is waarschijnlijk Garuda. Deze god worst zowel in Indonesië als in Thailand vereerd, zowel in het Hindoeïsme als in het Boeddhisme, hoewel de uitbeelding dan anders is. Maar nog steeds een vogel.
Ik ben erg benieuwd hoe je dit kostelijke beeldje in handen hebt gekregen!