Weet iemand welke schilder dit is en wat dit schilderij ongeveer waard kan zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om te weten wat dit kunstwerk waard is dien je ermee naar een professionele kunstkenner te stappen. Zoiets kan je online niet inschatten omdat onder andere de kwaliteit van de verf en het doek dienen gecheckt te worden. Geen flauw idee wie de schilder is maar ook daarover kan men jou bij de antiquair wellicht duidelijkheid verschaffen. Neem bijvoorbeeld eens contact op met de onafhankelijke antiekexperten (link 2) Of je kan je via bijgevoegde link opgeven voor het gratis schatten van jouw kunstwerk. Liefs, Succes en Big Smile van me Bronnen:
- http://vtm.be/rijker-dan-je-denkt/laat-je-spullen-gratis-schatten
- http://www.antiekexperten.com/08-tips/antiquair/antiekhandelaar.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tussen kunst en kitsch aflevering bijwonen!!!

Het beste antwoord

Bijna zeker is het van een amateurschilder.
Dus geen bekende naam.
Er zitten wat fouten in het schilderij, sommige stukken zijn wat' eentonig' geschilderd, met te weinig kleurgebruik, de naam is met de achterkant van een penseel in de natte verf gekrast, dat zijn echte amateurkenmerken.
Dus ja de waarden?
Rond de 100 euro, is een mooie prijs.
Is verders best wel aardig, leuk plaatje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt mij wat een voorbarige conclusie. Ik weet ook niet of het wel of niet een waardevol schilderij is maar het is wel degelijk knap en niet amateuristisch geschilderd. De fouten zie ik niet en de eentonigheid komt vooral van de reflectie van de flitser. Kleurgebruik is juist prachtig op elkaar afgestemd. Het signeren van schilderijen is bij een hoop bekende schilders vaak een beetje een ondergeschoven kindje, kenners moeten vaak enorm zoeken om uberhaupt een naam of initialen te vinden dus ook dat argument klopt niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn heel veel amateurs die zeer knap kunnen schilderen, maar ze zijn niet bekend/ beroemd, dat bedoelde ik er mee.
Een echt oud schilderij, zou barstjes in de verf vertonen, er zitten fouten in de perspectief van de twee deuren en fouten in de wagensporen en de weerspiegeling in het water.
De kleur van de jeneverbessen is te fel/ helder voor een oud schilderij en de signatuur is in de natte verf gekrast, dat betekent, dat die verf er in een keer is opgezet.
De kleuren van de berkenbomen zijn van de bomen voor en achter het huisje het zelfde, wat niet klopt, ook de structuur van deze bomen is het zelfde, ook dat kan niet.
De bloeiende heide is erg knap geschilderd.
Maar vroeger maakte men ook veel fouten, dus misschien heb je wel gelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de reacties allemaal.
Ed, je redenatie klink overtuigend, heb er zelfs wat van geleerd.
Groet,
Bojan
Ivana
11 jaar geleden
Ed, ik ben het met je eens. Ook over de beginnersfouten. Of ik mijn leraar op de academie (Breda) hoor! Ik ga echter iets hoger met het bod. 120 Euro! Wie biedt meer?;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb net voor 85 euro getankt, dus ik biedt even niet mee, goed?
Ah, het schilderij is niet onaardig, maar een beetje volgepropt met te veel onderwerpen.
Ivana
11 jaar geleden
Zeer rustgevend aan de muur!
Duur hè, dat tanken. Blij dat ik alleen een fiets heb.