Welke foto maakte Anton Corbijn van Herman Brood (CD: & His Wild Romance) rond 1975 in Groningen? (het is een van zijn eerste bekende foto's)

Ik ben bezig met een essay over Anton Corbijn, maar ik kan de foto nergens vinden. Ik hoop dat iemand een tip heeft!
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Anton Corbijn maakte wel meer foto's van Brood.

Er is zelfs een boek samengesteld

http://www.martspruijt.nl/article.php?category_id=55&article_id=129
Misschien kun je meer informatie krijgen
bij de drukkerij Mart.Spruijt

Auteur:Anton Corbijn
Plaats en jaar van uitgave:Amsterdam, 2002
UitgeverijTorch Books
Taal:Engels
Prijs:€ 24,50

http://www.literatuurplein.nl/boekdetail.jsp?boekId=342626-

Misschien vind je de foto hierbij:
http://www.smel.net/projects/36?PHPSESSID=c5def9ab44b6d72b8326213f2b99d1e6

En bij dit artikel over Herman Brood staan ook twee foto's van Anton Corbijn.
http://www.wieiswieinoverijssel.nl/details2.asp?Id=236
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het jaartal klopt niet, daardoor kan je de foto natuurlijk niet vinden. In 1975 zat Herman Brood nog bij de Arnhemse band Vitesse. Hij richtte zijn eigen groep Wild Romance in 1976 op. Een eerste legendarisch optreden met de groep vond plaats in de zomer van 1976 in het Sterrebos te Groningen, bij het Sterren in het Bos Festival. Hun eerste elpee kwam in 1977 uit: Street.

Anton Corbijn begon zijn loopbaan in Groningen waar hij in 1972 op de Grote Markt foto’s nam van de popgroep Solution. In 1974 ontmoette hij Herman Brood.

De kans is aanwezig dat je de bewuste foto vindt in het boek "Herman Brood & His Wild Romance". Verschenen in Bussum bij de Gooise Uitgeverij, in 1979. ISBN 9026980841. Op basis van tekeningen en teksten van Herman zelf, interviews, krantenartikelen en foto's van Anton Corbijn wordt hierin het leven en de vroege muziekcarrière van Brood beschreven. Met teksten van Theo Stokkink.
Via een bibliotheek kan je het te leen vragen, of het is antiquarisch nog wel te koop.
Amadea