Wat is een goed en vooral goedkoop alternatief voor een schilderdoek? Het is voor acrylverf.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schildersdoeken zijn echt niet duur. Bij de Action of bij de blokker heb je ze in diverse formaten voor een paar euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of anders bij Xenos.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of bij Kruidvat.

Het beste antwoord

Hardboard.
Verkrijgbaar bij de houthandel.
Je kunt de gladde kant nemen en de ruwe kant maar deze zal je dan moeten voorbehandelen en het voordeel van de ruwe kant is dat het een linnen structuur heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
behandel beide kanten om kromtrekken te voorkomen. De ruwe kant is dan nog erg ruw en grof van structuur.

Andere antwoorden (2)

Je kunt een witte sloop spannen op latjes, op papier kun je ook met acrylverf schilderen. Ik weet niet wat je budget is, maar bij de xenos verkopen ze doeken die niet zo duur zijn. Je hebt voor 4 euro al een redelijk groot doek. Schilder ze....het is een leuke hobby.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit antwoord wilde ik ook invullen.dus helemaal goed
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als je wit lakenkatoen neemt, moet je dat weer voorbehandelen met gesso.
En dat kost ook geld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een sloop op latjes werkt misschien bij een klein formaat, maar als het groter moet zijn dan 10x18cm wordt het een slap en flutterig geheel, wat krom en scheef gaat trekken.
Bij de Action zijn heel goedkope en goede acryl verf doeken te koop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
.........En bij Xenos, en bij Kruidvat en bij de V&D en bij de Blokker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, en het geeft niet dat het dan niet altijd 'doek' is.