Waarom was het bezoekersaantal zo groot op de eerste wereldtentoonstelling?

ik moet voor een werkstuk deze vraag eigenlijk beantwoorden maar kan er eigenlijk nergens iets over vinden, aleen dat er veel bezoekers waren, maar een concrete reden staat eignlijk nergens. iemand suggesties of een goede site?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Welk jaar praat jij over??

Toegevoegd na 1 minuut:
Als jij als Marie Ann denkt aan de wereldtentoonstelling van 1851, dan raad ik je aan de film Steamboy te zien. DE bezoekers aantallen waren overigens relatief groot. De reden was de technische vooruitgang van die tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jai k had het inderdaad over het jaar 1851 dankje voor je antwoord en voor de aanrader steamboy groetjes jolies

Andere antwoorden (1)

Historie

De wereldtentoonstelling (ook wel Expo genoemd) is een typisch product van het optimisme dat midden 19e eeuw gold ten aanzien van de vooruitgang in de wereld. Het idee van een wereldtentoonstelling stamt uit Frankrijk, maar Engeland (dat in de negentiende eeuw onbetwist de koploper was op het gebied van industriële ontwikkeling) organiseerde in 1851 de eerste in Londen. Met de steun van Engelse zakenlieden werd in 1851 de eerste wereldtentoonstelling georganiseerd in het Hyde Park te Londen. De wereldtentoonstelling werd gehuisvest in het speciaal hiervoor ontworpen Crystal Palace. Het succes overtrof alle verwachtingen. In totaal kwamen in 1851 6.000.000 mensen kijken naar producten die daar door 17.000 deelnemers -afkomstig uit de hele wereld- bij elkaar gebracht waren.

De wereldtentoonstelling groeide uit tot een groots evenement waar ieder land zijn trots kon presenteren. Belangrijke vindingen zoals de eerste telefoon, auto en platenspeler werden allemaal op een wereldtentoonstelling aan de wereld gepresenteerd. De tentoonstellingen hadden in de eerste plaats ten doel het bevorderen van de internationale handelsbetrekkingen en het propageren van de eigen technische vooruitgang; de invloed die ervan is uitgegaan, is echter vaak het grootst geweest op het culturele vlak (beeldende kunst, architectuur). Tijdens de eeuwwisseling eiste naast de technische vondsten en ontdekkingen ook de moderne kunst een plaats op. Zo konden de bezoekers bijvoorbeeld de meesterwerken van Renoir en Monet bewonderen. Na de Tweede Wereldoorlog in de periode van wederopbouw werden er geen wereldtentoonstellingen gehouden. In 1958 werd in Brussel, Expo '58, de draad weer opgepakt.

Toegevoegd na 1 minuut:
En of die 17.000 deelnemers ook kwamen kijken? Geen idee... ze vallen in het artikel in ieder geval niet onder bezoekers. Maar dit soort vragen kun je er ook gewoon bij zetten in je werkstuk denk ik hoor

Toegevoegd na 3 minuten:
BIE is de grote organisator van het geheel :) Als je iets wilt vinden dan is het het makkelijkst om een zo algemeen mogelijke zoekterm op te geven en daarna door te klikken.