Waarom werdt er papier gemaakt?

Ik wil dit weten voor een presentatie dat ik binnenkort moet doen. Dankje!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk om mensen foutloos op te laten schrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha eens met pepe"
.. waarom werd er een pen gemaakt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om fauten mee te sgreiven.

Het beste antwoord

Om op een bepaald moment in de geschiedenis mededelingen op een zo licht mogelijk materiaal te kunnen verspreiden. ANTWOORD : men was op zoek naar een schrijfmateriaal ! Hiërogliefen in steen (ten tijde van de Egyptenaren) waren natuurlijk niet eenvoudig te verspreiden onder de bevolking. Dezelfde vindingrijke Egyptenaren gebruikten in 3000 voor Christus trouwens reeds PAPYRUS, een rietsoort, om op te kunnen noteren. In 105 maakte men in China reeds papier. Via de Arabieren kwam dit proces ook in ons Europa terecht. Spanje (1150), Frankrijk (1360) en Duitsland (1390) waren de eerste Europese landen, die papier produceerden.