hoe word je schilderij beroemd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zet het op Youtube, wie weet....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je er niet meer bent!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihi, idd. over het algemeen moet de kunstenaar eerst dood zijn. maar natuurlijk moet het wel bijzonder werk zijn, want niet alle dode kunstenaars worden alsnog beroemd.

Antwoorden (7)

Tja....als bijvoorbeeld Will Smith mijn schilderijen zou kopen maak je een grote kans.
Net als muziek, als het in de smaak valt verkoopt het.
(helaas, want er wordt heel veel slechte muziek verkocht)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als iemand met geld en faam je schilderijen hypt.Dat wil zeggen , hij koopt er ééntje van jou voor veel geld, maakt daar een hoop trammelant rond in kunstkringen en media, koopt er nog één, houdt kunstmatig de prijzen hoog, anderen gaan nu ook van jou kopen want je doeken worden een prima belegging.Al bij al heeft dit alles weinig met liefde voor de kunst te maken.Maar de wereld draait nu eenmaal om geld.
Zo worden jij en je schilderijen 'bekend'.
Beroemd worden slechts bepaalde schilderijen van bekende schilders die specifiek waren voor een bepaalde stroming.Maar dat gebeurde dan lang na hun dood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zo gaat het vaak wel.
Dus zorg dat je in contact komt met iemand met veel geld, die je schilderij wil kopen.
Of zorg dat je een nieuwe stroming in de kunst start. Maar in dat geval moet je ook zorgen dat die stroming navolgers krijgt en bekend wordt. Dus je moet eerst een groep oprichten die samen aan die nieuwe stroming werkt.
Zorgen dat je in een boek komt te staan werkt misschien ook. Maar als je wat betalen wil is het tegenwoordig wel erg makkelijk om in een boek over schilders te komen staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jouw antwoord is wel een + waard maar beroemdheid zal je er niet mee verwerven ;-)
Schenken aan een museum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zucht (-: Je schilderij wordt alleen beroemd als het echt heel goed is. En dat is goed als je oefent, oefent en oefent. Jarenlang. Laat je niets wijs maken. Iedereen wil beroemd zijn, maar bijna niemand wil beroemd worden. Want dat is een lange, heel lange weg. Natuurlijk heeft iemand wel eens geluk. Maar geluk moet je hebben, en krijg je niet vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een stukje over jezelf en je schilderij(en) zetten in het Jaarboek Kunstenaars. www.jaarboekkunstenaars.nl.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste kunstenaars worden pas beroemd als ze dood zijn, net zoals hun schilderijen x
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door te stunten op een onverwachte manier.
Bijvoorbeeld:
Je zou het op een akkoordje kunnen gooien met een kunstenaar die reeds beroemd is en hem/haar vragen of jouw beste werk(je) tussen die van hem mag hangen en dan wachten op de reacties van het publiek. Jouw werk dient dan wel aan te sluiten bij hetgeen de kunstenaar reeds brengt. Het moet wel een overtuigende gelijkenis vertonen met de lijn die de kunstenaar reeds volgt.

Je zou ook zelf een online campagne kunnen voeren waarbij jouw kustwerk om de haverklap ergens vertoond wordt. Schenk één van jouw schilderijen aan een bekend iemand. Voeg vervolgens een ludieke tekst bij jouw online campagne en zeg dat de beroemde persoon X ook in het bezit is van één van jouw kunstwerken. Je hebt dan de aandacht van de fans van de reeds beroemde kunstenaar en wie weet hapt er iemand toe om ook een werkje van jou te kopen ;-)

Er zijn eindeloze mogelijkheden om jezelf in de kijker te werken maar...
er zijn uiteraard ongelooflijk veel prachtige schilderijen in de omloop en die schreeuwen allemaal om aandacht.
Het is een kwestie van geloven in jezelf, durven en doen.

Succes ermee!