Helpt vernis om barsten in een verflaag (acryl) te voorkomen/te beteugelen?

Het goedkope doek wat slap op het raam, daardoor gaat de verflaag barstjes vertonen. Helpt vernissen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Nee dat helpt niet.
De hele vernis laag is gebarsten,
dan moet je hele schilderij eerst
schoonmaken,alle vernis eraf,
en dan opnieuw vernissen.
En dat is voor een leek harstikke
moeilijk,als je het schilderij weer
in nieuwstaat wil hebben(en je heb
het voor over)dan moet je dit een
vakman laten doen.
Wij hebben goede ervaringen met
iemand die schilderijen in lijst,
die hebben er wel verstand van.
Suc 6
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je , een plus + Maar stel dat het nog niet gevernist is en ik zie barstjes, helpt het dan om het dan te gaan vernissen?
burgos
12 jaar geleden
Ja dan helpt het wel.
Dan breng je een beschermlaag aan.
Wij hadden ook zo.n schilderij wat
niet was gevernist was, hebben wij
in de lak gezet.
Let wel op dat je de goede vernis koopt!!
Suc 6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja! Dankje ! +
In het algemeen geldt eigenlijk dat je een barstje niet kunt "beteugelen" door er wat op te smeren. Ik snap daarom bv ook niet dat hars helpt om een sterretje in de ruit te maken. Wat het schilderij betreft: Als het acryl is, dan is het schilderij nog niet zo oud of wel? Ik zou de barstjes laten zitten of door een professional laten maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook voor jou een plus + en dank. Maar inderdaad, als een sterretje in een ruit met kunsthars 'gerepareerd' kan worden, lijkt me dat barstjes in de acrylverf ook een halt kunnen worden toegeroepen met acrylvernis, wat misschien onder de kunstharsen valt.
burgos
12 jaar geleden
Niet de vernis die je op
de trap smeert hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha! Nee hoor ;)