Wat is een goed plaatje van een soldaat waar je de oorlog in zijn ogen kunt aflezen?

Ik zoek een close up van een soldaat waarvan de oorlog duidelijk in zijn ogen te zien is, het liefst een soldaat uit de Tweede Wereld oorlog

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (6)

Wellicht heb je aan de onderstaande foto iets.
Is wel fictief (uit een speelfilm)
De foto van de oude man die in de speelfilm een de oud geworden private ryan speel vind ik eigenlijk beter.
Staat ook op bijgevoegde site
Echter zoek je waarschijnlijk iets met legerkleding.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van mij een min iemand kan mijns inziens nooit goed uitdrukking geven hoe een oorlog voelt etc als diegene nooit daadwerkelijk oorlog van dicht bij gezien heeft
Frimu2
12 jaar geleden
@ nkvd ja speekwoordelijk kan ik er niets tegen in brengen. Jammer alleen dat de foto opzich niet objectief beoordeeld is.
Rieneke1
12 jaar geleden
lollypopje, ik zie jouw plus niet?
Niet echt een close-up, maar zijn ogen zeggen genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze foto voldoet wel aan de voorwaarden:

http://www.google.nl/imgres?q=tweede+wereldoorlog+foto+soldaat&hl=nl&biw=1360&bih=598&tbm=isch&tbnid=u9w4zxfsyE1dsM:&imgrefurl=http://www.eo.nl/programma/ditisdedag/2009-2010/page/Duitse_soldaten_WOII_voortaan__waardig__begraven/articles/article.esp%3Farticle%3D11580405&docid=iFqJH6HG7KNNIM&imgurl=http://www.eo.nl/db.images/11580870/duitse-soldaat.jpeg&w=180&h=135&ei=dEjVTta4D4rG-Qbg57STDw&zoom=1&iact=hc&vpx=672&vpy=376&dur=4218&hovh=108&hovw=144&tx=127&ty=89&sig=111288868283946516212&page=1&tbnh=104&tbnw=139&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:17,s:0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deze foto van een duitse krijgsgevangene in stalingrad voldoet denk ik wel aan de criteria:

http://www.anselm.edu/academic/history/hdubrulle/WWII/WWII2010/graphics/Stalingrad%20German%20POW.jpg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gene dat ik mooi vind aan deze foto is dat de duitse soldaat er helemaal niet meer uitziet als een soldaat maar een hoopje ellende dat hoopt de krijgsgevangenschap tezullen overleven
Deze foto zegt meer dan 1000 woorden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben altijd erg onder de indruk van deze foto. Niet tijdens de Tweede Wereldoorlog, maar ten tijde van de Duitse tweedeling. Je ziet de angst en twijfel in zijn ogen.
13 augustus 1961 - Deze oost-duitse militair liet nog snel een jongetje vluchten. Hij werd betrapt en weggeroepen. Het is onbekend wat er met hem gebeurd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij hielp dit jongetje als ik het goed had juist naar de ddr