Mandala is Sanskriet voor magische cirkel.

Je zou dus met een grote cirkel kunnen beginnen.

Het is de bedoeling dat je daarbinnen je eigen creatieve geest tot uiting laat komen.
Voorbeelden van mandalavormen zijn: bloemen, kristallen, dansen, spiralen en nog veel meer.

Er zijn heel veel cursussen voor, waar je kunt leren
hoe je een mandala opzet: hoe je deze met een passer, liniaal en driehoek geometrisch vormgeeft.

Maar ik denk:
Kijk eens naar al die voorbeelden op het internet
en ga dan gewoon aan de slag.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt ook hier wat kleurplaten downloaden
om daar mee te beginnen:
http://www.kleurplaten-voor-kids.nl/Mandala-kleurplaten.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een eenvoudige mandala maken door te beginnen met een passer: maak een cirkel. Verdeel de cirkel in een aantal delen (bijv acht, dat is gemakkelijk) met een dunne potloodlijn en liniaal. Je kunt ook nog kleinere cirkels maken met de passer. Je hebt nu een verdeling, dat is meestal de basis van een mandala.

Je kunt nu gaan tekenen en kleuren in de mandala door steeds te in elk vakje te herhalen wat je tekent en kleurt.
Dit is een hele eenvoudige manier. Je kunt ook kijken of je een tovercirkel kunt krijgen daarmee kun je gemakkelijk een cirkel verdelen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op deze site: http://www.colormandala.com/?l=NL

Daar kun je ook op de computer zien hoe een mandala opgebouwd wordt.