Hoe word ik zo goed in tekenen totdat ik dit kan tekenen?

Dit heb ik natuurlijk nagetekend, maar ik vraag me hoe en hoelang het duurt voordat ik zo kan tekenen. Vooral HOE ik dat voor elkaar krijg. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (7)

Ik denk dat het deels aanleg is, maar oefenen baart kunst, ook bij tekenen! Als je het leuk vindt om te doen stimuleert dit je natuurlijk alleen maar :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oefening* en je krijgt na een hoop oefenen meer inzicht in bijv. Diepteval, perspectief en schaduwen.
Erg belangrijk bij dit soort tekeningen is een beetje talent en een boel inspiratie. Kijk goed om je heen en noteer in je hoofd wat je ziet. Door veel te kijken krijg je op een gegeven moment zelf wel een idee van wat je wil tekenen. En dan volgt oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Als je wat talent hebt en veel fantasie moet het wel goedkomen met je tekenkunsten.
Om alles nog wat te verbeteren zou je een tekencursus kunnen volgen. Hoe lang het duurt voordat je zover bent is natuurlijk niet te zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschilt per persoon,ligt ook aan je motivatie en aanleg. Je kunt het versnellen door er veel over te lezen, een cursus te volgen, maar vooral veel te DOEN.
Goed tekenen is overigens vooral een kwestie van creatieve originele ideeeen op papier over weten te brengen. Dan hoef je niet persé 'goed' te kunnen tekenen, maar wordt je werk misschien wel heel erg gewaardeerd.
Ik zou zeggen, gewoon lekker oefenen en als je het leuk vind komt de inspiratie vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt van die boekjes waarin het stap voor stap wordt uitgelegd.
Zowel mijn zoon als ik zijn geen tekenwonders, maar ik had laatst zo'n boekje gekocht dat je leert om dieren te tekenen en we toveren inmiddels redelijke dieren op papier!
Pak, als je geen tekenwonder bent, dan wel een eenvoudig boekje ;) Wij hebben er één voor kinderen. Werkt voor mijn zoon van bijna negen goed, maar voor mama ook, haha!
Succes vrijwel verzekerd.

Toegevoegd na 17 uur:
Oh ja, was ik even vergeten, vanuit die boekjes leer je dan natuurlijk bepaalde technieken waarmee je vanuit je eigen fantasie weer nieuwe dingen kunt verzinnen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tekenen (naar de werkelijkheid) is een kwestie van veel oefenen zodat je een goede oog-hand coordinatie ontwikkeld. Dus ja met veel oefenen kun je dit zeker leren! Een goed hulpmiddel zijn de boeken/ mappen van Teleac cursussen die je bijv. bij de bieb kunt lenen.

Succes met je tekenontwikkeling!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dit zo kunt natekenen, dan ben je al aardig op weg. Als je iets uit jezelf wilt kunnen tekenen, dan heb je de goede motivatie om verder te gaan met 'leren tekenen'. Tekenen is vooral een kwestie van veel oefenen. Dagelijks bezig zijn met potlood (of pen, o.i.d.) en papier, daardoor krijg je de nodige vaardigheid.

Kijk eens naar de vele gratis filmpjes op het internet waarin iemand laat zien hoe je iets tekent. En probeer het dan zelf na te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed kunnen tekenen heeft, behalve dat je veel moet oefenen, mijns inziens ook met het gebruiken, cq ontwikkelen van je fantasie te maken. En ook met het aanleren van bepaalde basistechnieken. Als je de basis van iets goed beheerst dan lukt de rest ook beter/gemakkelijker.
Maar je fantasie speelt ook een rol bij het zelf bedenken van een tekening dus train daar ook in.