Hoe maak je precies zo'n kijkdoos met enorme diepte?

Bij man bijt hond was laatst een man die kijkdozen/kisten maakte met enorm veel diepte, een echt 3D effect..Hij deed iets met spiegels. Heeft iemand hier ervaring mee hoe je zoiets maakt. Hoe moeten de spiegels geplaatst worden, waar rekening mee te houden en meer tips. Waar krijg je deze spiegels vandaan en hoe krijg je ze op maat. Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Ga eens met een spiegel in je hand voor een spiegel staan. Je ziet dan een schier eindeloze weerspiegeling.
Zoiets kun je in het klein in een kijkdoos doen.

Je kunt spiegeltegels op veel plaatsen kopen, bijvoorbeeld bij de Xenos of bij de bouwmarkt.
Ik snijd spiegels in keurige kleine stukjes met een mozaiektang, maar als je die niet hebt:
Koop dan bij de bouwmarkt een simpele glassnijder, daarmee kan je een spiegel in ieder gewenst stukje snijden.

Bekijk hier eens het filmpje voor inspiratie en de tips over spiegels en lampjes :
http://tussenkunstenkidslessen.blogspot.com/2011/10/bijzondere-kijkdozen-ii.html