Dit is een Triquetra.

Triquetra is een Latijnse naam (letterlijk: driehoekig) voor een Keltisch religieus teken.

Veel religies beschouwen 3 als een heilig getal . Een symbool met drie in elkaar grijpende cirkels, is teruggevonden op 5000 jaar oude indiaanse religieuze beelden, maar van het triquetra symbool zelf werden in Noord-Europa de vroegste sporen gevonden uit de 8e eeuw.

Op zich is het triquetra een Keltische knoop. Bij de Kelten en heksen staat het triquetra voor maagd, moeder en vrouw. Het symboliseert Leven, Dood, en de Hergeboorte en de drie natuurkrachten: Aarde, Lucht en Water.

In de christelijke symboliek slaat dit op de Heilige Drievuldigheid. Het symmetrisch vlechtwerk verwijst naar de ondeelbaarheid en gelijkheid van de Heilige Drievuldigheid (de Vader, de Zoon en de Heilige Geest).

De cirkel door het triquetra is optioneel. De cirkel is immers een veel ouder symbool dat eerst verwees naar de zon, vervolgens naar vrouwelijkheid en vruchtbaarheid en bij de christenen naar de eeuwigheid.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kijk maar eens op deze site:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Triquetra

Exact hetzelfde teken! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ @Yvenonne , je bent sneller dan ik !

Andere antwoorden (2)

Dat is volgens mij het 'Wicca' teken.

Toegevoegd na 2 minuten:
De wicca is een oud natuurgeloof. Mensen die in de wicca geloven noemen we wiccans, beter bekend onder de naam heksen. De wiccans eren over het algemeen 2 Goden gedaanten. De (moeder) Godin en de (Gehoornde) God. Helaas is dit geloof lange tijd vergeten. Dit kwam door de Christenen. Vroeger zagen de Christenen wiccans als slechte heksen. De wiccans moesten op de brandstapel! Gelukkig is dat nu niet meer zo en als je gelooft in de wiccan kan dat gewoon! Het uitvoeren van rituelen vind vaak plaats bij volle maan (esbats) of tijdens de jaarfeesten (sabbats), maar natuurlijk kunnen rituelen ook op andere momenten worden uitgevoerd.

Toegevoegd na 5 minuten:
Wat is de wicca?

De wicca is een oud natuurgeloof. Mensen die in de wicca geloven noemen we wiccans, beter bekend onder de naam heksen. De wiccans eren over het algemeen 2 Goden gedaanten. De (moeder) Godin en de (Gehoornde) God. Helaas is dit geloof lange tijd vergeten. Dit kwam door de Christenen. Vroeger zagen de Christenen wiccans als slechte heksen. De wiccans moesten op de brandstapel! Gelukkig is dat nu niet meer zo en als je gelooft in de wiccan kan dat gewoon! Het uitvoeren van rituelen vind vaak plaats bij volle maan (esbats) of tijdens de jaarfeesten (sabbats), maar natuurlijk kunnen rituelen ook op andere momenten worden uitgevoerd.

(lees verder op bron.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry voor dubbele tekst, telefoon werkte niet helemaal mee.
Dit is een Keltische knoop. De betekenis kan ik zo snel niet vinden. Ik kijk wel even op Google afbeeldingen voor je. Heb even geduld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Yvenonne heeft het al gevonden.