Kunst met als onderwerp/thema ' maakbaarheid van de identiteit'?

Ik ben bezig met een lessenserie te ontwerpen voor het vak beeldende vorming, met als onderwerp 'Media en identiteit'. Hierbij speel ik in op de maakbaarheid van de identiteit dmv consumeren.

Ik wil bij de les voorbeelden geven van kunst die gaat over identiteit, de maakbaarheid van identiteit, of identiteit creëren dmv consumeren.
Een voorbeeld: Rotterdams fotografenduo met serie 'Exactitudes' (http://www.exactitudes.com/)

Kernwoorden dus: consumeren, identiteit en maakbaarheid

Toegevoegd na 9 minuten:
Mijn vraag dus;
Weet iemand nog andere voorbeelden van kunst over deze onderwerpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
anneliez
12 jaar geleden
en dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je?

Het beste antwoord

Bij "consumptie" denk ik aan pop-art (o.a. Andy Warhol).
Heeft een beetje zijdelings te maken met wat je vraagt, maar misschien kun je daar toch wat mee.

Zie o.a. http://nl.wikipedia.org/wiki/Popart_(kunststroming)