Is er een site waar je ideeën of inspiratie kan vinden om iets te tekenen? (zie verdere uitleg)

Soms heb ik wel eens zin om iets te tekenen of te schilderen alleen heb ik er wel eens moeite mee om iets te bedenken wat ik zou kunnen maken.

Nou vroeg ik me af is er geen site waarin je allemaal ideeën en/of teken tips kan vinden?

Ik heb al wel eens gezocht maar kon niks vinden, alleen maar voor kinderen kleurplaten enzo..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (7)

Als je zulke sites niet kan vinden vraag je dan af welke onderwerpen je graag schildert en zoek dan daarop. Je kan ook in boeken kijken naar geschikte plaatjes.

Toegevoegd na 8 minuten:
Wat ook heel leuk is, is mandala's tekenen en kleuren als je geen ideeën hebt. Hier staan heel mooie.

http://www.google.nl/search?q=mandala+kleuren&hl=nl&rlz=1T4ADFA_nlNL342NL342&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=ShigTsmtD8qh-QaPlsRj&ved=0CFoQsAQ&biw=1024&bih=493
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zitten zulke mooie bij; als ik ze zie heb ik echt zin ze in te kleuren, maar ik gun mezelf er de tijd haast nooit voor. ;-(
Je kunt ook eens gaan kijken in de bibliotheek of zo'n Witte Boekenhal, waar ze allemaal goedkope boeken hebben. Daar vind je vaak boekjes over: schetsen, cartoons tekenen, monsters tekeken, bloemen, tekenen, tekenen van foto's, modeltekenen, dieren tekenen, met houtskool tekenen etc. Daar kan je lekker bladeren door de boekjes en wat je aanspreekt kopen. Zo deo je inspiratie op. Overweeg ook eens en korte tekencursus op een Volksuniversiteit of Kunst- en Cultuurcentrum in je woonplaats. Typ ook eens in bij Google: "hoe leer ik tekenen." Daar staan ook tips, verwijzingen, plaatjes en simpele voorbeelden. Of kijk op de door mij toegevoegde bronnen. Veel plezier er mee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op mijn site kun je een SpeelseKunst Opdrachtkaart trekken, misschien is dat iets voor je?

Kijk maar eens hier: http://www.speelsekunst.nl/?cat=428

Ik wens je veel inspiratie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich kun je inspiratie en ideeen overal vandaan halen.
Kijk 's uit het raam: wat zie je allemaal, welk seizoen is het, welk weer etc...
Ook reclamefolders, boeken, tijdschriften, TV etc... kunnen ideeen opleveren.

Iets waardoor ik zelf soms creatieve dingen bedenk, is door met iemand anders (met een beetje de zelfde manier van denken) te "sparren". De ene roept wat, de ander bedenkt daar wat bij etc...
Misschien kan een forum over tekenen/schilderen je op deze manier helpen.
Ik heb even gezocht en deze gevonden:

http://www.schilderenenzo.nl/forum/index.php

Ook dingen die anderen gemaakt hebben, kunnen je misschien op ideeen brengen.
Hier staan wat verwijzingen naar weblogs van creatieve mensen (elke dag andere):

http://rubrieken.punt.nl/Kunst

En op Hyves (als je daarop zit) zijn ook wel zulke dingen te vinden:

http://tekenen-schilderen.hyves.nl

en

http://creatieve-chaoten.hyves.nl

Via googelen naar ideeen om te tekenen, heb ik deze nog gevonden:

http://www.hobbytekenen.nl/

En verder zitten er hier op Goeievraag volgens mij ook wel mensen die kunnen meedenken als je niets weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hopelijk zit er wat bij waar je iets mee kunt. :-) Dank voor het compliment over mijn profielplaatje. Dat is inderdaad een eigen tekeningetje; wel van een tijdje geleden al. Heel veel ben ik er niet mee bezig de laatste tijd.
Je kunt ook op de site van www.talstars.nl
Daar staat een filmpje op van een tekenaar ricardo.
als je op zijn profiel klikt dan kun je hem via de site mailen en vragen stellen.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens niet naar een site maar om je heen! Zie je een stoel? een tafel? een lamp? je hand? je voet? Een plant? een beker of kopje? Aan de slag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze blog https://www.tinedelannoy.com/post/help-ik-weet-niet-wat-te-tekenen-ideetjes
vind je heel wat ideetjes en inspiratie om aan het tekenen te slaan. Veel succes!