wat betekenen deze chinese of japanse teken?

als het het goed is zijn het jaargetijden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Japans:
Zomer = 夏 (staat hier niet tussen)
Winter = 冬 (staat hier niet tussen)
Lente = 春 (staat hier niet tussen)
Herfst = 秋 (staat hier niet tussen)
Als het jaargetijden zijn, is het in ieder geval niet Japans. Chinees:
Zomer = 夏季(staat hier niet tussen)
Winter = 冬季 (staat hier niet tussen)
Lente = 春季 (staat hier niet tussen)
Herfst = 秋天 (staat hier niet tussen)
Als het jaargetijden zijn, is het dus ook niet Chinees. Bron:
http://translate.google.nl Het is dus, als dit klopt, iets anders dan jaargetijden. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens degene van wie we ze gekocht hebben zijn het dus chinese jaargetijden. ons mam heeftze gekocht en hier heb ik de advertentie van marktplaats: www.marktplaatsnl.tk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor je reactie, ik ben beniewd wat het anders zal zijn :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ook, dus ik ga de vraag eens even volgen. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke bedankt :)

Het beste antwoord

Ik heb mijn neef eens gevraagd (hij studeert Japans) en dit was zijn reactie:

"Ze zijn wel zo geschreven dat het moeilijk op te zoeken is. Alleen links kan ik met zekerheid zeggen nu, dat is (福: geluk)."

Hij zou nog even verder kijken, dus als ik meer weet laat ik het horen! :)

Toegevoegd na 7 minuten:
Zoals beloofd, wederom van mijn neef:

"De middelste twee staan op de kop, zit ik daar een half uur voor niks naar te zoeken...

de tweede lijkt op 禄, in het japans pensioengeld/beurs/zakgeld en blijkbaar ook blijheid/geluk
de derde lijkt me 寺, tempel, hoewel 1 streepje teveel lijkt te zijn... weet echter niets anders wat er op lijkt
de vierde staat wel weer rechtop en lijkt het sterkst op 喜, wat ook al weer blij zijn of geluk betekent

ik geef geen 100% zekerheid maar dit zit er volgens mij het dichtste bij :p ik weet niet hoeveel vrijheid ze nemen met kalligrafie, of ze hier en daar ook een streepje weglaten of toevoegen (in een normale tekst niet zomaar mogelijk) of dat het misschien iets andere (oudere of chinese) varianten zijn van de japanse karakters die ik ken. Ook kan het zijn dat in het chinees de betekenis (iets) anders is, dus als deze chinees moeten zijn zou je aan de hand van de karakters nog even de betekenis na kunnen kijken ;)"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hardstikke bedankt want ik ben nu nog blijer dan dat het seizoenen waren.
Dat heeft zo moeten zijn!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hardstikke bedankt voor je perfecte antwoord.
Hier ben ik superblij mee!!!!!
De schilderijen betekenen dus geen seizoenen maar heel iets anders en dat heeft gewoon zo moeten zijn.
Ik hang ze nu met nog meer plezier boven mijn bed!!!

Andere antwoorden (1)

Er staat van links naar rechts 福禄寿喜, met de middelste twee inderdaad op de kop maar wel (toevallig?) allemaal in de goede volgorde. Het betekent "voorspoed, een goed salaris, een lang leven en geluk" en komt van een eeuwenoud Chinees volkslied over de vier dingen die je zou moeten nastreven in je leven. Het werd ten tijde van het Chinese keizerrijk altijd gezongen tijdens toneelvoorstellingen en sommige mensen hebben het ook aan de muur hangen. Je spreekt het in het Mandarijns uit als fúlùshòuxǐ.

Het antwoord van MufMuf klopt bijna, alleen het derde teken is 寿 en niet 寺. Hoewel ze in Japan dezelfde tekens gebruiken die ook vaak dezelfde betekenis hebben, weet ik niet of er ook een Japanse versie van het lied is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je reactie.
Ben heel blij met de betekenis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!