Is er nog iemand die betrokken was bij de film "The Wizard Of Oz" levend?

Of is iedereen al overleden? En bedoel niet alleen de acteurs/actrices.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over welke film heb je het dan?
Die van 1910, 1925, 1939, 1974, 1986 (of nog een andere)? Die van 1939 is wellicht wel de bekendste...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd 1939

Antwoorden (1)

Je bedoelt "The Wizard of Oz"
uit 1939?
Iedereen die aan deze film heeft meegewerkt is overleden.
Alle acteurs( de hoofd en bijrolspelers ) en zelfs de hond Toto staat bij de overleden acteurs.
Dus ook de regisseur,producers,schrijvers,
niemand die heeft meegewerkt aan deze productie is nog in leven.
Niet zo vreemd ook,hoofdrolspeelster
Judy Garland was de jongste van de cast(toen 17) en de rest was een stuk ouder.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja die van 1939. Weet dat het meer dan 70 jaar geleden is dus was benieuwd. En wist niet zeker of dat Dorothy (Judy Garland) nou wel of niet was overleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zag net je reactie.
Dacht wel dat het deze versie was.
Blijft een leuke film!
Judy Garland is in 1969 al overleden,na een overdosis medicatie en drugs.
Waarschijnlijk zelfmoord.
Ze had in de jaren ervoor al vaker pogingen gedaan,ondermeer door haar eigen keel door te snijden met een stuk glas.
Akelig allemaal hè?
Maar als ze nog had geleefd was ze nu dus rond 90 geweest,dat had gekund.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kga hem zo weer verder kijken. Was te moe vannacht om hem af te kijken. Is een leuke film ja. Dacht ga hem weer eens bekijken, heb hem op DVD. Interessant over Judy Garland, ga ik me eens in verdiepen. Wel frappant dat jij reageert met dit verhaal. Heb weleens wat reacties enzo over je gelezen. Helaas vind ik het niet zo akelig over dat glas. Heb een ex gehad en een goede vriendin die een nog ernstige vorm van borderline hebben als mijzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou,ik vindt dat behoorlijk heftig( en akelig) hoor!
Ik weet wel veel van Borderline,mijn allerbeste vriendin is een 'Borderliner in het extreme'( zo noemt ze het zelf)
Ik vindt het vaak erg moeilijk daar mee om te gaan.
Ze snijdt zichzelf.Echt diep.Ik heb haar wel eens naar de 1e hulp in het ziekenhuis gebracht omdat het gehecht moest worden.
En ze brand zichzelf met sigaretten.
Ze zit helemaal vol met littekens.
Ik heb gehuild,gesmeekt,geschreeuwd tegen haar,maar ze stopt er niet mee.Ze heeft zelfs altijd scheermesjes bij zich.Ze MOET het doen zegt ze.
Ik heb wel eens gedacht met haar te breken maar toen dreigde ze met zelfmoord.
En toen ik een tijdje afstand wilde,begon ze me zo'n beetje te stalken.
Want ze kon onze vriendschap en mij niet missen,zei ze.
Maar inmiddels hebben we veel uitgepraat.
En ik weet dat ze er niets aan kan doen,al haar gevoelens zijn heel heftig.
Nou,nog veel plezier met 'The Wizard of Oz' kijken!^_~)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klote om te horen van je beste vriendin! Ja borderline is nie zo leuk nee, vooral omdat mensen het nie begrijpen. Bij mij is het niet zo heel extreem maar heb er wel veel last van helaas. Ga de film nu pas afkijken, heb een slechte dag gehad. Hopelijk gaat het met jou wat beter nu. Spreek je!