Wie kan mij uitleggen wat dit betekend?

Hoi,
Ik had vandaag een excursie naar 't stedelijk museum in Zwolle. Ik ben zelf wel een beetje fan van kunst dus mijn aandacht was er redelijk bij.

Voordat we gingen kregen we een opdracht. Het is een vrij grote opdracht en het vereist veel concentratie. Nou zit er 1 opdrachtje tussen wat ik niet helemaal heb kunnen volgen omdat je na lange tijd toch wat afgeleid word.

Dus wie kan mij helpen? Ik moest 3 attributen opzoeken in schilderijen waarbij ik een uitleg kon geven over de betekenis van het gevonden attribuut. De 3 gevonden attributen zijn: 1) Een hoed
2) Een maagdenkrans
3) Een bloeiende roos
De schilderijen komen uit de 17e eeuw.

Ik zou dus graag de betekenissen van deze 3 attributen willen weten. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een bloeiende roos, is volgens mij symbool van groei of volwassenheid
kan ook van liefde natuurlijk.
maagdenkrans zal wel met onschuld, reinheid maagdelijkheid te maken hebben.
eeen hoed weet ik niet, als ik moet gokken: afschermen van iets beschermen ofzo.
Ga eens op de bieb kijken of ze een boek over symbolen in de kunst hebben, daar staat het vast in (of google

Toegevoegd na 3 minuten:
De hoed schijnt ook symbool te zijn voor reiziger, en de roos voor vergankelijkheid(een bloeiende roos is op toppunt van zijn bloei, zal snel verwelken)