waar kan ik biografieën vinden van minder bekende schilders

ik zoek informatie over schilders die begin vorige eeuw gewerkt hebben en de Nederlandse nationaliteit hebben.
O.a. Corn. v.d. Zwalm, landschapschilder van het gebied langs de Vecht.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Wil je echt betrouwbare informatie vinden over Nederlandse kunstenaars dan raad ik je aan om een bezoekje te brengen naar het RKD in Den Haag. Zie: http://website.rkd.nl/

Of raadpleeg de volgende lexica via de betere bibliotheken in jou stad of streek:

- H.Visser,"Quick-lexicon Nederlandse beeldende kunstenaars", 1997.

- P.A. Scheen, C.A. Scharten, "Lexicon Nederlandse beeldende kunstenaars 1750 - 1950 ", 1969-1977.

- S.J. Mak van Waay, "Lexicon van Nederlandsche schilders en beeldhouwers 1870-1940", 1944.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op deze wiki-pagina vind je een lijst met bekende en minder bekende schilders. Van der Zwalm vind je daar overigens niet tussen. Ik heb de link gelegd naar de negentiende eeuw, daar vind je mensen die begin vorige eeuw hebben gewerkt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_kunstschilders#19e_eeuw
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je , deze site kende ik inderdaad. Naar een aantal schilders die daar niet worden vermeld ben ik juist nog op zoek. Ook nog een aantal Rotterdamse kunstenaars