Welk type animatie film techniek zal overleven?

Heeft CGI of Stopmotion de toekomst?

Ik ben zelf amateur animator en hou me bezig met stopmotion filmpjes: zie voorbeeld
http://www.youtube.com/watch?v=jYef1i1wxQI

Nu is dit een klassieke vorm. Tegenwoordig zie je veel CGI (Dreamworks et al.).
Ik merk bij mezelf een CGI vermoeidheid. Wat heeft voor jullie de toekomst en waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Aardman studios, die je toch wel als de meesters van stopmotion mag zien (Wallace & Gromit) past CGI toe als nabewerking en voor de special effects hoewel je de indruk hebt dat het allemaal kleipopanimaties zijn... Met andere woorden, de computer is niet meer weg te denken bij wat voor animatie of film en eigenlijk kan je special effects in films als Harry Potter of LOTR ook zien als CGI.

Dus het is niet óf het een óf het ander, maar het beste van beide.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zolang er nog dit soort geniale filmpjes gemaakt blijven worden (zie bron, courtesy of PES), denk ik dat stop motion nog wel een tijdje blijft bestaan.