welke SLR teleobjectief is het meest geschikt voor portret

ik heb namelijk al eentje gekocht maar ik zit nog te twijfelen ik heb Tamron 55 200 mm gehaald maar ik dacht is het slimmer mischien om tamron 70-300 te nemen, het doel is meer voor mensenfotografie maar ook kan van alles, natuur etc heb ik nou de juiste lens en hoe zit ht qua kwaliteit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je bedoeld voor portret op afstand, zonder dat ze het weten. Tja, mijn optiek is niet dat de lens of de camera het beeld maakt, maar de fotograaf.

De lens is voor een beginner bedoeld die nog zoekende is. Als je daar onder valt is het een prima lens. Mooi om een paar jaar mee te werken om erachter te komen wat je nu precies wilt.
Elke lens heeft zijn voor en nadelen. Als je die weet en je dus je materiaal kent, dan zijn er geen nadelen meer, alleen eigenschappen.

Twijfel niet meer en ga ermee werken. Na een paar maanden is al je twijfel weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor portretfotografie is een lens rond de 100 mm ideaal. Jouw zoomlens kan dat dus perfect. 1 nadeel bij zoomlens is dat ze minder lichtgevoelig zijn dan een vast objectief. Ze zijn ook zwaarder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
85 mm F1.2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor portret is 80 à 100 mm de juiste lens want die vertekent zo weinig mogelijk bij portret. Wil je ook natuurfoto's maken, met name landschap dan is meer groothoek interessant, bijv. 18-80 mm. Hoe meer tele, hoe meer kans op bewegingsonscherpte. Probeer lekker uit, lees wat handboeken en fotobladen en je komt er vanzelf achter wat je prettig vind!