Is 'het bos' een goed onderwerp voor postzegel ontwerpopdracht voor het grafisc lyceum?

Voor intake moet ik een paar postzegels ontwerpen rond 1 thema. Dit onderwerp (het bos) wil ik graag kiezen omdat 2011 het jaar van het bos is. Of is dit onderwerp afgezaagd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een onderwerp kan nooit afgezaagd zijn, de uitwerking wel.
Nog een alternatief: vlinders of vogels. Hierbij kun je mooi stileren en veel verschillende kleuren gebruiken.
Als inspiratie kun je op Google afbeeldingen naar postzegels of stamps zoeken, er staat enorm veel op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een onderwerp is niet snel afgezaagd; een ontwerp wel.
Je kunt dus rustig dat bos nemen.

Probeer er eens achter te komen (b.v. op het internet) of anderen ook met het thema "het bos" aan de gang zijn geweest. Dat zal je inspireren, en vooral krijg je dan een beeld wat er allemaal al is gedaan, en wat je niet moet doen om het te afgezaagd te laten zijn.

Probeer iets te verzinnen wat uniek is. B.v. door het heel sober te houden, geen kleur te gebruiken, of de "afgezaagde" vorm van de postzegel (altijd dat saaie vierkantje) te vermijden. Bij zo'n intake zal waarschijnlijk niet de kwaliteit van het grafische ontwerp een grote rol spelen, maar wel hoe creatief je bent, en lef hebt om met wat nieuws te komen.

Een ronde postzegel? Een postzegel die je open kunt klappen, met een soort vouw erin? Sterren of punten (of bomen?) die de waarde aangeven ipv een cijfer? Mogelijkheden genoeg lijkt me.......;-)
Succes met de intake!