Ik heb 2 ingelijste tekeningen die gesigneerd zijn door Frans van Gelder, maar kan er niets over vinden. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

De schilder, etser en beeldhouwer Franciscus (Frans) van Gelder werd geboren op 1 november 1876 te Den Haag en overleed op 20 februari 1935 te Den Haag. Behalve in Den Haag woonde en werkte hij ook in Rotterdam. Hij was leerling van de Academie voor Beeldende Kunst te Rotterdam, kreeg les van A.H.R. van Maasdijk en R. Miedema.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je reactie, wist eigenlijk niet of het zo maar een kliedertje was of van een serieuze tekenaar.
Vriendelijke groet
Ed Carpet

Andere antwoorden (1)

Ene Daniëlle heeft die vraag ooit es gesteld op een forum/

Dit was het antwoord :

Franciscus "Frans" van GELDER werd geboren op 1 november 1876 te Den Haag.

Woonde en werkte in Den Haag, Rotterdam tot 1908 en daarna tot aan zij dood in Den Haag.

Leerling van de Akademie voor Beeldende Kunst te Rotterdam, olv A. H. R. van MAASDIJK en R. MIEDEMA..

Frans overleed op 20 februari 1935 te Den Haag.

Hij was schilder, etser en beeldhouwer.