kan mijn tekenleraar bepalen of iets kunst is?

was vandaag met tekenen bezig,
had het ingeleverd, toen werd het opgehangen door de leraar, en die zei erbij dat DIT kunst is.

Toegevoegd na 22 uur:
Toegevoegd: foto met desbetreffende "kunst"

Toegevoegd na 22 uur:
Toegevoegd: foto met desbetreffende "kunst"

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fotootje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zal kijken of ik hem online kan krijgen voordat ik de vraag sluit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ziet er goed uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
das zeker kunst... mooi werk ! maar daar hoef je echt niet voor geleerd te hebben hoor om te bepalen dat dat zo is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben niet ter zake kundig, maar vind het wel "kunstïg".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo goed is het niet,,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik schreef dan ook kunstig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gelukkig maar

Het beste antwoord

-De kunst is dat je iets maakt wat zo bijzonder is dat er iets unieks is geboren.
-Ik zie hier een fotografisch plaatje waarvan elke amateur met gevoel voor schoonheid die in zijn vakantie kan maken.
-Als je elke foto waarvan de horizon op een goede plek zit en de compositie redelijk klopt bestempeld als kunst dan is het begrip kunst flink aan het verwateren.
-Een goed getroffen aquarel van dit plaatje zou dan meer in de buurt kunnen komen, maar toch..
-Buiten het onderwerp, een brave foto, je mist toch het gevecht met het kleurenmengen totdat het hele plaatje klopt en je gaat raken.
-Met een kunstenaarsoog, en dan nog met de factor geluk, dat je slaagt in je opzet om iemand te raken en te verassen met het resultaat van een foto, met alle gevaar van de omstandigheden of enorm geduld die je er van af kunt zien, daar is de kans aanwezig dat er soms over kunst gesproken kan worden.
-Roept het sfeer of emotie bij je op die je diep raakt, dan ben je in de buurt.
-Tegenwoordig zie ik steeds meer kunstjes die geflikt worden door slimme kunstbabbelaars waarin zogenaamde kunstcritici uren over kunnen praten wat ze er allemaal in zien, waarvan de kunstenaar zelf zegt:"Pfoe.. dat wist ik écht niet".
-In vergelijking met wat anderen hebben gebraden van hun opdracht, kan het zo zijn dat je de opdracht goed begrepen en uitgevoerd hebt.
-Je bent als voorbeeld gesteld en heeft jouw leraar uit stimulans dit voor de rest van de klas dit als kunst betiteld.
-Hij blijkt een goede leraar te zijn.
Het bepalen van kunst, was een momentopname van hem naargelang de omstandigheid. Vraag hem of hij het wilt kopen voor een redelijk bedrag, dan wordt het mischien voor jou wat duidelijker.
-Mocht voor jou dit verhaal niet kloppen, dan heb ik niet de juiste gegevens ter beschikking gehad.
-Juist in de kunst heb je de mogelijkheid om af te wijken van een fotografisch portret of natuurplaatje, om de persoonlijke sfeer of eigenschappen sterker naar voren te halen.

Gr. Cf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ondanks het duimpje naar beneden voor deze reactie van carisf, moet ik wel zeggen, dat ik het met hem/haar eens ben. Dit is geen kunst. Je tekenleraar heeft je een enorm compliment gegeven door het kunst te noemen, maar als hij zijn professionele kennis over kunst zou gebruiken, zal hij waarschijnlijk een andere mening hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in principe ben ik het ook eens met dit verhaal, alleen bekritiseerd Cf. het beeld als zijnde een foto en dat is het volgens mij niet? Als ik goed kijk lijkt het geschildert te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is inderdaad een foto, VAN mijn schilderij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toevoeging: het was de les tekenen, zoals ik eerder aangaf, geen fotografie,
hetzijnde dat je dit in de war haalt met een foto is een gewaardeerd compliment ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
reactie na beste antwoord:
naar mijn gevoel is dit een duidelijk antwoord op mijn vraag, daarbij, bevat dit elementen die ik later in de lessen nog kan gebruiken voor andere SCHILDERIJEN en dus geen foto's ;)

Andere antwoorden (6)

Natuurlijk kan je docent dat bepalen: hij heeft er een HBO-opleiding voor gevolgd!

Verder heel blij zijn als hij dat zegt... Teken ze!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen kan iets kunst vinden, en iedereen denkt weer anders. de een vind wat je maakt kunst, de ander vindt het tien keer niks en vele gradaties er tussen in...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kunst is persoonlijk, wat jij mooi vind kan ik lelijk vinden, en met deze gedachte is alles kunst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor hem was het kunst
en gezien zijn opleiding heeft hij zich er een beetje in verdiept. leuk voor je. geniet ervan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een definitie van kunst is: "Kunst is dat wat gemaakt is met de vooropstaande bedoeling (één of meer van) de menselijke zintuigen én de menselijke geest te prikkelen."
Als dit voor jouw tekening geldt en jouw leraar vind dat het kunst is, dan is het kunst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat kan hij niet bepalen. hij kan hooguit bepalen of de gebruikte technieken goed zijn.