Kan iedereen kunst schilderen als je nog nooit hebt leren schilderen ?

Iets in de trent van Herman Brood .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Andere antwoorden (3)

Echt schilderen is nog niet zo makkelijk. Je zult je toch bepaalde technieken eigen moeten maken. Herman Brood heeft jaren ervaring opgedaan. Zijn werk ziet er dan ook makkelijker uit, dan dat het is.

Aan de andere kant, valt er natuurlijk altijd te twisten over wat kunst is. Dus als jij wat op het doek smeert, onder de noemer van kunst, dan mag je dat gewoon kunst noemen. In die zin, kan iedereen kunst maken.
13 jaar geleden
Iedereen kan met een kwast en verf schilderen..... het is maar een heeeeeeeeel klein percentage mensen, waarvan hun werk kunst genoemd mag worden.

Maar waarom zou het ook meteen "kunst" moeten zijn? Als je er zin in hebt: lekker doen.
Ze zeggen "oefening baart kunst", dus wie weet ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schilderen is géén kunst! Zoals gezegd, iedereen kan een kwast hanteren, velen kunnen wel iets na-schilderen. Het is de kunst zelf iets origineels te bedenken, hoe het er dan uit ziet is minder belangrijk. Denk aan alle stromingen die er zijn geweest en niet werden begrepen in de tijd dat het gemaakt werd.

Er zijn vele instructie boeken te koop om technieken duidelijk te maken. De verschillende soorten verf maakt nl. ook uit hoe je schildert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kunst is emotie.
Iets naschilderen is een hele kunst.
Alleen het resultaat is meestal geen kunst.
Kunst is ongrijpbaar.
Niet uit te leggen.
Niet te leren.
Kunst moet in je zitten.
Kunst is aan een gevoel uiting geven.
Kunst is een boodschap.
Zonder emotie geen kunst.
Kunst kan je maken, zonder schilderlessen.
Laat je hart maar spreken.
Laat je gevoel je maar leiden.
Kunst is spiritueel.
Kunst is emotie.