Wat zijn typerende kenmerken voor de 80e jaren? (ik bedoel dan de architectuur)

Ik moet een presentatie houden over de 80e jaren, maar het moet dan wel over de architectuur van een gebouw zijn..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (3)

Het Heliport terrein in Rotterdam, ofwel Kabouterdorp.
Schoolvoorbeeld van de nieuwe kleinschaligheid in de jaren 80.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de jaren 80 passen veel architecten stijlen uit het klassieke verleden toe. De klassieke elementen in de vormgeving van het woonproject geven het gebouw een indrukwekkend aanzien en verleent het een zekere status. Van die status blijkt later niet veel meer over. In bepaalde gebouwen is zelfs sprake van een combinatie van verschillende bouwstijlen uit het verleden. Door middel van kleuren, versieringen en gevarieerd materiaal krijgen de gebouwen een persoonlijk karakter.
Veel architecten zoeken ook naar een vormgeving die de moderne cultuur weerspiegelt. In de gebouwen die door hun zijn ontworpen, worden diverse vormen, materialen en technieken gecombineerd.
De voortdurende veranderingen, verwarring en chaos inspireren verschillende architecten tot een nieuwe stijlen: het deconstructivisme. In deze stijl wordt werkelijk alles op z’n kop gezet.
In deze vorm van architectuur worden veel verschillende materialen gebruikt, zoals kunststof, staal, glas, golfplaat en diverse houtsoorten.

Ahum, bovenstaande komt uit
http://www.scholieren.com/werkstukken/39106 (kijk ermee uit ;))

Misschien heb je hier ook iets aan: http://www.nieuwegein.nl/sjablonen/9/infotype/news/newsitem/view.asp?objectID=7282

Verder kan je ook dit forum -die over de architectuur van de 80er jaren gaat- doornemen.
http://www.skyscrapercity.com/archive/index.php/t-461117.html

Succes met je presentatie!