Hoe moet je met "water colour pencils" werken?

Moet je ze dan in water stoppen? Het is gewoon een potlood maar "dat ding" waarmee je dus kleurt is anders dan een normale kleurpotlood

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Sketching With Watercolor Pencil
When using watercolor pencils with water, use watercolor paper, as regular drawing paper will buckle when dampened. The most common approach to watercolor pencil is to loosely color an area, then brush water over it to create a wash effect. When applying color in this manner, remember that the wash will look a few shades lighter than the pencils you are using, once diluted by the wash.

Toegevoegd na 51 seconden:
Speciaal papier ervoor gebruiken dus. Eerst normale tekening maken met de potloden, dan met een natte penseel eroverheen.