Hoe kun je als beeldend kunstenares je werken aan een groter publiek laten zien?

Ben nog maar net ontdekt als schilderes en ik vind het heerlijk. Het schijnt, dat ik veel talent heb, nooit geweten, maar het is iets geweldigs om schilderijen te maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Vraag of je wat mag ophangen bij de huisarts en de apotheker. In het Gemeentehuis, in ziekenhuizen. Meestal is daar ook een beleid voor, iemand kijkt er dus even naar.

Je kan ook contact opnemen met een galeriehouder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het ligt er al aan wat je doel is. Wil je verkopen?

Begin een weblog.
Of een eigen website.
Laat die linken overal achter.
Zoals op Facebook en op Hyves.
Laat visitekaartjes maken en verspreid die.
Zoek op kunstenaarssites, die zijn er genoeg waar je je werk kan laten zien.

Begin een webwinkel, zoals op MarktPlaza, waar je een gratis webwinkel kan openen als je er 10 advertenties hebt gezet.

Als je dit doet: Zorg voor GOEDE foto's!

Zoek naar beurzen in de omgeving, markten etc. waar je je werk kan laten zien.

Zoek naar gratis tentoonstellingsruimten, zoals al genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk dat je er zo'n plezier in hebt! Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Je schrijft 2 belangrijk dingen: je bent ontdekt, en het schijnt dat je talent hebt. Ik neem aan dat beide zaken door anderen zijn gedaan. Zij zullen toch vast ook wel ideeen hebben, hoe je nu verder moet?

Hier een leuke site, om je werk aan anderen te laten zien. Registratie is gratis.

"Kunstgalerij Art.Jmaster reikt de kunstenaars een site aan waar ze hun kunstwerken gratis virtueel kunnen exposeren in een gepersonaliseerde expositieruimte met meer dan 1000 bezoekers per maand. De kans om eens te horen wat anderen van je kunstwerken vinden zonder een dure eigen site te laten ontwikkelen."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn steden en dorpen die vanwege de recessie leegstaande panden voor een klein bedrag per maand verhuren aan kunstenaars zodat het centrum er niet zo leeg uit ziet. Dit lijkt me een goede manier om je schilderijen onder de aandacht te brengen. Ik heb enkele galerijen gezien in uden (brabant). En ik heb er een tijd terug iets van op tv gezien dus er zijn meer steden die dit doen. Succes nog!

Toegevoegd na 20 uur:
ik bedoel winkels ipv panden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn ook restaurants en cultuurcafe's die wisselend werk van kunstenaars exposeren. Vraag er eens naar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bibliotheken houden ook wel eens een tentoonstelling. Zo ook dorpshuizen, culturele centra.
Bij ons hangt in de bloedbank ook vaak een collectie kunst van 'gewone' mensen. Vaak erg leuk.
Gemeentehuizen willen ook nog wel eens zoiets doen.
Je kunt ook een VVV bellen of ze adressen weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via de site www.exto.nl heb je een laagdrempelige manier om je werk aan een groter publiek te laten zien. En tevens kennis te nemen van het werk van heel veel anderen!
Bronnen: