Welke stad is dit?

Wie herkent het bruggetje op deze afbeelding? Het lijkt een beetje Duits/Frans, maar ik ben op zoek naar de precieze locatie!

Picture for question
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je de naam van de schilder? Daar kun je misschien verder mee komen.
bamibal
13 jaar geleden
Het is helaas niet gesigneerd.

Het beste antwoord

Jammer dat de naam van de schilder niet bekend is, maar ik ga het toch maar even wagen om wat heilige Duits/Franse huisjes omver te werpen.
Mijn eerste gedachten waren (en zijn) Arundel. Het bruggetje komt mij voor als een typisch Engelse 'hump bridge' die je nog zeer regelmatig 'tegenkomt' (ik woon zelf bij 2 van die dingen). Arundel is een pittoresk plaatsje ergens tussen Southampton en Brighton met als een van de verrassende elementen de geportretteerde huizenbouw (jawel!) langs de rivier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Bedankt, weer een aanknopingspunt!
bamibal
13 jaar geleden
Ik heb de stad nog niet gevonden, maar met dit antwoord kan ik weer wat verder.

Andere antwoorden (3)

Vakwerkhuizen uit Duitsland en evt. de Elzas (dat gebied was in het verleden ook vaak Duits). Ik zat te denken aan Colmar ofzo. Sinds vandaag is in Duitsland ook google streetview op het internet te zien, dus veel succes met de zoekactie! :-)

http://maps.google.de/maps?f=q&source=s_q&hl=de&geocode=&q=Brandenburger+Tor,+Pariser+Platz,+Berlin&sll=52.514504,13.348619&sspn=0.000697,0.002076&ie=UTF8&hq=Brandenburger+Tor,&hnear=Pariser+Platz,+10117+Berlin&ll=52.516208,13.376868&spn=0,0.033216&z=15&layer=c&cbll=52.516208,13.376868&panoid=bksAwx7KAqzXSs82isEa3A&cbp=12,88.53,,0,-7.38
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Daarom schreef ik al Duits/Frans. Elzas is goed mogelijk en heb ik ook al onderzocht, maar nog niet gevonden.
bamibal
13 jaar geleden
Trouwens, de Brandenburger Tor is het in ieder geval niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is duidelijk. Echter dat vond ik een passend begin voor Google Streetview (die begint eigenlijk met de zuil een stukje verdop in Berlin; en daar staan na 1945 niet zo heel veel vakhuizen meer).
Ik dacht onmiddellijk bij het zien aan Monschau Duitsland. Kan het absoluut niet staven verder, maar wie weet heb je er wat aan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het linker gebouw op de brug zelf staat: Bamberg