Wat doe je met bouwwerken van kapla?

Ik heb ontdekt dat ik rustig word door samen met mijn kind Duplo/Lego te bouwen en met houten blokken. Nu zou ik graag voor mezelf een leuke set kopen zoals bvb de orchideeën van Lego als decoratie. Maar ik zou ook heel graag bouwen met Kapla. Ik neig naar Lego omdat het me stabieler lijkt? Kapla spreekt me wel nog meer aan ... Ik hou van hout, en geniet ervan als ik de structuur van het hout zie en voel als ik bouw (met de hoge kwaliteits blokken bouw speelgoed van mijn dochter merkte ik dit bij mezelf op) maar ik heb 'schrik' dat ik het niet zomaar ergens kan neerzetten? (Als ik een groter bouwwerk heb) het is toch iets minder stabiel doordat het niet word vast geklikt.

Picture for question
2 jaar geleden
2.8K
Amadea
2 jaar geleden
Kapla is dermate prijzig dat je er beter tijdelijke projecten van kunt bouwen om het na afloop weer in losse plankjes op te ruimen om er de volgende keer weer wat anders van te maken. Maak een foto van je eindproduct, dan kun je de foto ervan bewaren.

Antwoorden (1)

Bouwwerken van kapla kun je in het algemeen niet verplaatsen, nog geen cm! Het blijft een constructie van los opgestapelde houtjes. Het is dus bouwen, bekijken en dan omgooien of afbreken. Als je voor jezelf iets moois wilt maken en daar rustig de tijd voor wilt nemen zul je dat met spelende kinderen in een aparte kamer moeten doen, want 1 per ongeluk zetje en je kunt opnieuw beginnen. Maw het is niet "iets minder stabiel" zoals je stelt, het is veel minder stabiel dan iets als bijv lego.

Als je graag iets met hout doet kun je, relatief goedkoper zo'n houten bouwset proberen, die zijn meestal veel stabieler, en je kunt ze verlijmen dan blijft het echt in elkaar. Het gaat dan om een bouwwerk dat je kant en klaar koopt, voorgezaagd in hout.

Nadeel hiervan is dat het vaak niet zo goed past, en dus enige creativiteit en wat schuurwerk vraagt om in elkaar te zetten.
Nog een nadeel kan zijn dat je er maar één ding van kunt maken.
Toegevoegd op 17 april 2022 17:07: afbeelding
Plaatje bij antwoord