Een stuk trein rails
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Antoni
3 jaar geleden
Daarvoor is het wel heel kort en verbazend hoog, vind ik. Voor treinrails zou je naar mijn idee langere, minder hoge stukken verwachten.
Bordensteker
3 jaar geleden
Bij het invoegen van elders voorgebouwde wissels, of van een vooraf in een werkplaats samengestelde zgn. elektrische scheidingslas, of een compensatielas, en bij het vervangen van stukken plaatselijk beschadigde of versleten railstaaf, wordt er tegenwoordig meestal met zgn. thermietlassen gewerkt (vroeger, toen de treinen nog fluiten konden, met geboute verbindingen).
Daarbij moeten de stukken spoorstaaf precies op de goede lengte worden “afgekort”, anders kun je geen goede verbinding maken.
https://www.nortonabrasives.com/nl-nl/materialen/expertise/heeft-u-zich-ooit-afgevraagd-hoe-rails-wordt-gerepareerd De wat kortere stukjes railstaaf die je overhoudt (ik heb ze korter dan op de foto) zijn zeer geschikt als deurstopper op een winderig balkon. Gewicht kan in Nederland bijvoorbeeld 54 kg per strekkende meter op normale lijnen bedragen (UIC 54 spoor) of 60 kg/m (UIC 60) zoals op de HSL en de Betuweroute is toegepast. Sommige profielen zijn best hoog, dus het lijkt mij treinrail.