Doorgaans gaat dat het best met een thermometer.......
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik wil een betrouwbare meting, en dat is niet op 2 cm diepte.
Als je erin wilt zwemmen is het goed, als je de temperatuur weet op ca 50 cm diepte. De bovenste halve meter is n.l. de laag waar jij zwemt. Neem dus een soort hengel met een thermometer die kan zinken en maak op ca 50 cm van het kwik of alcoholreservoir een bolletje vast zodat je ziet hoe diep je moet gaan.
Bedenk, dat in het vroege voorjaar het temperatuurverschil van de bovenste halve meter en wat daaronder zit erg groot kan zijn (dan niet watertrappelen; krijg je kramp)..