Mag een hond mee naar strand?

We willen dit weekend naar zee met ons hondje (9 maanden) maar mag ze overal op het strand komen (aangelijnd)?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.7K
paulus811
4 jaar geleden
Kijk wel uit met zeewater, als ze er teveel van drinken kan het dodelijk zijn.
Ivana
4 jaar geleden
Nee, ze mag niet overal op het strand. Vaak wel 's avonds na 7 uur of 's morgens vroeg. Maar als je weet waar je heen gaat, kan je tevoren bij de desbetreffende gemeente vragen wat de tijden en plaatsen zijn waar ze wel mag komen. Vaak wel tussen twee gemeenten, op het stuk strand waar weinig mensen zijn. Dat is overal verschillend. Ter plekke informeren dus. "s Zomers gelden er andere regels dan buiten het badseizoen.
Op Texel is er de meeste vrijheid en mag het bijna overal.

Antwoorden (1)

Er zijn stranden waar het verboden is voor honden, stranden waar honden aangelijnd moeten en stranden waar honden los mogen lopen. Het hangt dus af van het strand waar je naar toe gaat. Vooral in de zomer zijn ze strenger met honden op het strand.