Hoe kan ik het best in mijn eentje de achteruitsalto leren?

Er is niemant die mij kan/durft te helpen. Ik ben wel ervaren maar durf bijna niks achteruit, ik ben tot nu toe alleen nog maar bij een bruggetje achteruit gekomen. Heeft iemant tips?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.1K
Amadea
4 jaar geleden
Het lijkt mij te risicovol om dat in je eentje te willen doen. Er moet echt wel iemand bij zijn om jou aanwijzingen te geven en eventueel in te grijpen. Ga op turnles, dan leer je vanzelf hoe je dat goed kunt doen.

Antwoorden (1)

Je vraagt hoe je het beste de achterwaartse salto kunt leren, terwijl je alleen bent.
Ik neem aan dat je bedoelt op de grond en niet op de trampoline.
Mijn antwoord is dan kort en krachtig: onverantwoord.

Leer eerst maar achterwaarts een salto te maken op de trampoline. Kijk dán zelfs uit dat je niet alleen bent. Niemand hoeft je dan te helpen, maar kan wel hulp oproepen indien je je blesseert.
Kijk of er een zwembad in de buurt is met een springplank. Leer hier ook achterwaarts een salto te maken.
Indien je dit vol vertrouwen kunt en durft op een trampoline en springplank, ga dan verder op de grond.
Begin sowieso op een zachte ondergrond. Indien je dan valt, kom je in ieder geval zachter terecht.
Bij een achterwaartse salto moet je een techniek leren, maar ook door een barrière gaan.
Alleen heb je actieve hulp nodig. En dan ook nog van iemand die weet wat hij doet.
Indien je op je nek terecht komt, kun je ernstig letsel oplopen.

Kortom, ga los op de trampoline en in het zwembad. Gaat dit goed, ga dan naar een professional, die weet hoe je de techniek uitbouwt en weet waar je ondersteunt moet worden.

https://nl.wikihow.com/Een-backflip-doen