Ik schrijf heel lelijk Bestaat er soms geen pen die het gemakkelijker maakt om te schrijven?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K
Amadea
5 jaar geleden
Heb je het wel eens geprobeerd met zo'n relatief dikke pen met rubberen ribbels voor betere grip? Die hou je losser vast en dat geeft meer kans om soepel op het papier te bewegen.
Inekez1
5 jaar geleden
-
Met een slechte fijne motoriek kun je inderdaad minder netjes schrijven. Maar juist voor iemand met een slechte fijne motoriek maakt het veel verschil welke pen/potlood/stift er wordt gebruikt. Heb je een hele goede fijne motoriek, dan kun je met alles schrijven.
jc54
5 jaar geleden
Mooi of lelijk schrijven ligt helaas niet aan de pen, maar aan degene die de pen hanteert.
Dat heeft te maken met de fijne motoriek van diegene.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hey Aar,
Het eerder genoemde advies klinkt goed, maar misschien is het een idee om effe een YouTubevideo erbij te pakken en rustig proberen te schrijven. Ik weet je dat je het kan!
Groetjes Lydia G.

Antwoorden (1)

Alles van Stabilo 'leren schrijven' maakt schrijven makkelijker.
De pennen en potloden zijn ergonomisch ontwikkeld. Hierdoor worden jouw vingers in een bepaalde positie gezet, waardoor je meteen een goede penhouding hebt. Verder is het deel dat je vast hebt iets dikker, wat ook helpt.
De pennen en potloden zijn gemaakt voor rechtshandig en linkshandig.
Verder ligt het ook nog aan de punt. Met een potlood schrijf je makkelijker dan met een pen. Met een rollerpunt schrijf je weer makkelijker dan met een gewone pen.
Het materiaal van Stabilo wordt veel gebruikt op basisscholen, maar ook door volwassenen.
Probeer het eens uit, misschien is het wel de oplossing voor jou.
Je kunt het bestellen, maar bij de betere boekhandel en warenhuizen is het ook te koop.
Kun je testen.
Wel even doorzetten. In het begin kan het vreemd aanvoelen.
Verder zijn er ook ergonomische opzetstukken te koop speciaal voor potloden en pennen. Deze schuif je er gewoon overheen. Dit kan ook een optie zijn.
Succes, het is ondersteuning voor de fijne motoriek!
https://www.stabilo.com/nl/producten/leren-schrijven/
https://www.leerhulpmiddelen.com/a-26669218/schrijven/stetro-gripper-original/
Toegevoegd op 17 maart 2019 14:04: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Inekez1
5 jaar geleden
+
Behalve de vorm van de pen, kan het ook verschil maken wat voor soort pen je gebruikt en op welke ondergrond. Een harde pen (balpen) op een harde ondergrond schrijft heel anders dan een zachte fineliner. Probeer zelf uit wat voor jou goed werkt qua soort pen en soort papier. Soms schrijft het ineens stukken makkelijker (en netter) als het papier iets meer weerstand geeft. Dan kan door dikker papier te gebruiken, of door enkele velletjes op elkaar te leggen. Andersom geldt ook dat een te dikke laag papier (zoals een schrift of kladblok) te zacht kan zijn. Let ook op je houding, zorg voor voldoende schrijfruimte voor je arm en het papier. Goede zithoogte, goede tafelhoogte, etc.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor de aanvulling. Vooral de schrijfhouding is zeer belangrijk en wordt vaak onderschat.
Ivana
5 jaar geleden
Met de pen alleen verbeter je de geschreven tekst niet. Je zou ook moeten oefenen met het schrijven zelf. Het ritme en de stand van de letters. Zoals vroeger op de lagere school. Er zijn schriftjes te koop waarin je een regelmatige schrijfwijze kunt oefenen. Samen met de Stabilo-pen moet het dan sterk verbeteren.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De tip van Ivana is ook prima.
Er bestaan inderdaad schriften met extra hulplijnen.