Kan je servies helemaal beschilderen?

Ik heb een mintgroen IKEA servies en ik ben helemaal klaar met die kleur. Wil het liefst het hele servies een andere kleur geven, dus niet alleen er figuurtjes op schilderen. Ik heb al opgezocht welke verf je nodig hebt, maar is dit überhaupt wel houdbaar? Op internet vind je alleen tips om servies te beschilderen (dus alleen bloemetjes en zo) maar niet of je ook letterlijk het HELE bord kan verven. Vind het een beetje zonde namelijk om een heel servies weg te doen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.4K
Ivana
5 jaar geleden
Ik zou, maar dat is mijn idee, het servies in zijn geheel op Marktplaats zetten en vragen of iemand het wil ruilen. Je bespaart geld en moeite en maakt een ander blij die eindelijk verlost wordt van het servies waar hij/zij helemaal klaar mee is. Je houdt er nog kennissen aan over ook! :)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Is het goud waard? is het duur?
Anders zou ik Ivana's idee opvolgen en ruilen of verkopen. kijk eens bij de Kringloop ook daar komen hele serviezen terecht voor een leuk prijsje. Eerst goed shoppen bij verschillende kringloopwinkels.
Er zijn er die alles met vrijwilligers regelen, bv via de kerk, en andere kunnen ook nog van een betaalde ondernemer zijn met vrijwilligers. Dan zal de prijs we; hoger liggen.
Koningsdag op 30 april komt er weer van alles van zolder, wordt er veel opgeruimd.
Goed zoeken. Succes!

Antwoorden (1)

Ja, met o.a. porseleinverf zou dat kunnen, dus ook het gehele servies:

https://www.vtwonen.nl/inspiratie/diy/servies-schilderen/

Nodig
Barok wit servies, deze set €4 (kringloopwinkel)
4 potjes porseleinverf €2,10 /14 ml (hobby- of verfspeciaalzaak)
Kosten
€12,50

Werkwijze servies schilderen
Maak het servies goed schoon.
Plak de delen die je wilt verven af met tape.
Kleur in met grijze porseleinverf, gebruik een dunne kwast.
Bak de stukken af in de oven, laat circa 35 minuten bakken (volg de aanwijzingen op het verfpotje).
Goed laten drogen.
--
Aangezien IKEA-servies ook onder servies valt zeg ik daarover: JA.
---
Let er wel op als je de verf koopt, of deze geschikt is om voedsel op te serveren, veel porseleinverven die in een gewone thuisoven gebakken kunnen worden zijn dat niet.
Waar je ook op moet letten is of de porseleinverf wel dekkend is, omdat het hier gaat om een gekleurd servies, is de verf niet dekkend, dan schijnt de mintgroene kleur erdoorheen, wat het eindresultaat kan doen tegenvallen

Met dank aan crea en ron!
Toegevoegd op 05 maart 2019 21:26: tekst
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
@LeonardN kan dit ook met een Ikea service want daar gaat de vraag over
Ik heb een mintgroen IKEA servies en ik ben helemaal klaar met die kleur.
LeonardN
5 jaar geleden
Aangezien IKEA-servies ook onder servies valt zeg ik JA.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Let er wel op als je de verf koopt, of deze geschikt is om voedsel op te serveren, veel porseleinverven die in een gewone thuisoven gebakken kunnen worden zijn dat niet.
Waar je ook op moet letten is of de porseleinverf wel dekkend is, omdat het hier gaat om een gekleurd servies, is de verf niet dekkend, dan schijnt de mintgroene kleur erdoorheen, wat het eindresultaat kan doen tegenvallen.
LeonardN
5 jaar geleden
Toegevoegd!