Werken fietsbanden die niet lek kunnen eigenlijk?

Ik heb ze wel eens zien liggen, maar de banden nog nooit op mijn fiets gehad. Werken ze echt? Waarom is niet elke fietsband dan zo?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ze zijn wel zeer sterk maar ze zijn zeker lek te krijgen.

Zelf ben ik fietskoerier en rijd ik veel op de weg. Hierdoor heb ik besloten zulke banden te nemen want om nou een of twee keer per week een band te moeten plakken vanwege glas is niet handig. Het duurt lang voordat ze lek gaan. Het is echt niet zo dat je door een beetje glas al een lekke band hebt. Maar als je veel fietst en remt, slipt, zoals ik dan gaan ze wel lek binnen een paar maanden.

Ik rijd per week ongeveer 400-500 km. Dus dat is natuurlijk niet doorsnee. Voor een normale fietser zijn het ideale banden en het geld zeker waard.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze werken wel maar;
-zijn duur door het verbruik van veel rubber
-zijn slecht schokdempend
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De kleine fabrikant Dutch Perfect had een paar jaar geleden de primeur met de No Flat Tire. De band heeft een dunne, sterke laag van het Kevlar-vezel, een kunststof met het kenmerk dat het zowel soepel is als moeilijk doordringbaar. Ook kogelvrije vesten zijn gemaakt met Kevlar. Marktleider Schwalbe kwam snel met een eigen band met Kevlar-antileklaag, de Schwalbe Marathon Plus. Onlangs volgde fabrikant Continental met de Contact Security Reflex. Die band kan volgens Continental eigenlijk niet lek, vandaar dat de koper een jaar garantie krijgt