Kan heb op jezelf viool leren spelen?

Ik doe nu al 5 jaar muziekschool en ik heb altijd piano gespeeld maar ik zou ook heel erg graag viool willen kunnen maar ik kan jammer genoeg niet meer verder met mijn muziekopleiding omdat ik het nogal druk heb. Ik kan wel goed noten lezen maar ik heb nog nooit een viool aangeraakt. Kan ik dat thuis ook leren?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je het erg druk hebt zou je kunnen denken aan wat minder vaak les, zoals bij iemand privé.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ja, niet goed, maar ja

Antwoorden (4)

Nee, dat kun je niet.
Je kunt thuis wel een beetje leren krassen, maar juist voor hett begin is het erg belangrijk om de juiste houding en de juiste strijktechniek aan te leren.
Anders word het nooit wat.
6 jaar geleden
Het zal niet gemakkelijk zijn, maar het is niet onmogelijk. Als jij van nature een muzikaal gevoel hebt, dan zou het mogelijk moeten zijn. Er zijn er al vóór jou geweest, die het op eigen houtje geleerd hebben.
6 jaar geleden
Er zijn 2 dingen die je mogelijk zou kunnen doen
1. Je zou het van een boek kunnen leren ; acracadabra violin bijv.
2. Je zou op youtube kunnen proberen een online cursus te kijken
Ik zou eerlijk gezegd de 2e nemen want dat lijkt me net wat makkelijker.
En als je al noten kan lezen wordt het wel wat makkelijker dan hoef je niet te leren hoe je dat dan moet doen
Veel succes nog!
Toegevoegd op 13 mei 2018 17:19: tekst
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik speel zelf ook viool maar als ik jou was zou ik op les gaan misschien kost het geld maar als je goed viool kan spelen dan is dat herrerrdeeeeeel fijn je kan naartuurluhj ook online een cursus don

Greetz carlijn