Ik wil de snaren vervangen van mijn elektrische viool, kan ik daar akoestische vioolsnaren opzetten?

Ik wil de snaren vervangen van mijn elektrische viool, kan ik daar akoestische vioolsnaren opzetten? Of zijn er speciale snaren voor een elektrische viool? Zijn er aanbevelingen van merken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Als er magnetische geluid opnemers op zitten, moet je stalen snaren blijven gebruoken, makkelijk te testen, hou er een stalen sleutel bij en kijk of deze word aan getrokken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
+Even getest, idd van belang dat als je test je met meerdere sleutels test. axa-sleutels en "3D"-sleutel(multilock) werken niet hier.