Welke capaciteit vijverpomp voor vijvertje van 1000liter inhoud?

Ik heb een drukfilter en een klein waterloopje op aangesloten.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik zou gaan voor een Oase filterpomp 2500, verbruikt 40 W en doet wel 2.500 l/u...bedenk dat deze pomp niet alleen de filter moet bedienen maar ook het waterloopje, de afstand die het water daarbij moet afleggen verlaagt het debiet, ook in de loop der jaren zal door slijtage de pomp een stuk minder dan 2.500 liter pompen, dat is mijn ervaring.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Thnx. Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer in het keuze aanbod. Ik ga ermee aan de slag.