Mijn breinaalden zijn krom. Kan ik ze weer recht krijgen?

En hoe kan ik dit voorkomen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Niet verhitten en niet op gaan zitten.

Antwoorden (1)

Als het om stalen / aluminium breinaalden gaat, kun je ze gewoon weer zo recht mogelijk buigen. Voor het resultaat maakt dat niks uit. En anders koop je voor minder dan een paar euro een stel nieuwe, bij de Zeeman, Wibra of Action bijvoorbeeld

Houten breinaalden kun je proberen te laten weken in vocht en dan langzaam weet recht buigen terwijl je ze droog föhnt / onder spanning recht laten opdrogen, maar eerlijk is eerlijk, ze zijn dan zo verzwakt dat ze vaak zullen breken. Ook daar is OF gewoon krom laten OF nieuwe kopen een beter idee.

Breinaalden worden echter niet vanzelf krom ; als je ze na gebruik steeds netjes opbergt en bewaart in een koker of vaas, zal er eigenlijk nooit wat mee gebeuren. Als je ze in de verdrukking laat komen, tja, dan is het snel uit met de pret. Vooral goedkope gekleurde aluminium breinaalden zin eigenlijk te zwak om grote stukken op te breien ; daar kun je beter stalen of zelfs plastic naalden nemen.

En kromme plastic naalden kun je proberen recht te krijgen door ze te verwarmen en dan voorzichtig recht te buigen, maar dat zijn ze zelden waard.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oké, bedankt. Ze zijn van aluminium en zitten in zo'n plastic koker. Maar ze zijn idd niet duur, dus dan haal ik er wel een paar bij.