wat betekent dit * bij het haken?

Ik ben een beginnend haker. Ik ben nu iets aan het haken waarin staat *1x2 v, 1v, herhaal van af
Ik weet wel wat de afkortingen zijn maar ik snap njet wat er bedoeld wordt met * herhaal vanaf kan iemand mij dit uitleggen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.5K

Antwoorden (1)

Je hoeft zelf geen eens een haker te zijn om te begrijpen wat er staat... Er wordt een sterretje geplaatst, daarna een beschrijving gegeven, en vervolgens gesteld dat je het gedeelte vanaf het sterretje telkens herhaalt.

Dus de derde toer bestaat eruit dat je één losse haakt, vervolgens
- in de vasten van de vorige toer afwisselend twee vasten en één vaste haakt
- dat herhaalt tot het einde en dan de toer sluit. Waarmee je in totaal 18 vasten hebt gehaakt.

En de vierde toer dat je één losse haakt, vervolgens
- eerst twee vasten haakt in de eerste vaste van de vorige toer en dan twee maal één vaste in de volgende twee vasten
- dat herhaalt tot het einde en dan de toer sluit. Waarmee je in totaal 24 vasten hebt gehaakt.
Amadea