Hoe dans je het best op liedjes als je niet echt of geen gevoel voor ritme hebt?

't Mag ook niet zichtbaar zijn dat je niet kunt dansen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Ga eens op dansles. Ik ben ooit meegesleurd omdat ik een weddenschap had verloren. Voor die tijd had ik ook nooit ritmegevoel, maar na verloop van tijd begon ik te begrijpen wat de link tussen de muziek en het "één en twee en drie en vier" van de leraar was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Schudden met de billen kan toch iedereen, dus hop gas erop en laat de heupen bewegen dan gaan je armen vanzelf mee.

Wie bepaalt of je kunt dansen? Wanneer kun je niet dansen? Het gaat erom dat je plezier hebt; dat is belangrijker dan wat anderen van je vinden.

Dansen is een prima afleiding als je stresss hebt en of je nu ritme hebt of niet, laat je gaan en dans of niemand naar je kijkt. Je kunt het wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luister goed naar het ritme van de muziek en beweeg rustig op dat ritme mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel:niet. Als je geen gevoel voor ritme heb zal het dansen niet lukken. Dus of, oefenen oefenen oefenen om gevoel voor ritme te krijgen, of, kijk naar de anderen en doe hen na.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nadoen is een hele goede tip. +!
Het belangrijkste is dat je het zelf naar je zin hebt. Dus als jij wilt dansen, zonder enig gevoel voor ritme, doe dat dan lekker.
Als het echt niet zichtbaar mag zijn (om wat voor reden dan ook) dat je geen gevoel voor ritme hebt, dan zou ik er gewoon niet aan beginnen want dan ben je erg krampachtig bezig om de schone schijn op te houden en dat is onmogelijk bij dansen Dus stop dan je energie in iets anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorgen dat er een vrouw in de buurt is doet wonderen. Vervolgens weten wat tel 1 is en dan steeds tot 4 tellen.. Dan moet het ongeveer goed komen ;) Meeste popnummers zijn nummers waar je tot 4 kunt tellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon wat heen en weer wiegen en draaien met je heupen en/of met je partner wat schuivelen.
Niet te wild dansen, rustig aan dan gaat het goed.

Toegevoegd na 45 seconden:
sorry, schuivelen=schuifelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het eens met de anderen dat dansen gaat om genieten, niet om dat het er mooi uitziet (behalve bij professionele dansers en op het podium natuurlijk).
Maar om antwoord op je vraag te geven: afkijken bij iemand anders. Kijk of je iemand ziet dansen op een manier die jij wel ziet zitten, en probeer diegene na te doen (best iemand die niet te ingewikkeld doet en in wiens dans veel regelmaat zit). Beweeg op hetzelfde moment als diegene, en je zit in het ritme van de muziek. Misschien kan dat helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echte mannen dansen niet. Als je moet dansen, dan moet je dat alleen doen als je het een beetje kan. Een stijve hark gaat af als een gieter, maar een man die niet wil dansen wordt misschien ervaren als excentriek, maar je leidt geen gezichtsverlies. aan de andere kant een beetje oefenen en doen wat er hier wordt gezegd (deinen met je heupen, wiebelen met je billen en armen laten fladderen) maken van jou in de kortste tijd een professionele partydanser.
Het is mij overigens nooit gelukt, maar ik ben toch de woelige 70-er en 80-er jaren heelhuids doorgekomen. :-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontwikkel je ritmegevoel! Dat is niet zo moeilijk als het lijkt, kwestie van oefenen.
Muziek en zeker popmuziek heeft altijd een hoorbare cadans. Meestal 1-2-3-4-1-2-3-4 etc. Luister naar de drum of de bas, die heeft meestal de tel het meest hoorbaar. Zangers zijn vaak minder ritmisch of ingewikkelder.
Probeer thuis eens met een liedje die tellen mee te slaan, gewoon op en neer met je hand. Je hand op het laagste punt wanneer de tel in de muziek hoorbaar is. Zodra je dat een beetje onder de knie hebt, kun je de bewegingen uit de andere antwoorden maken. Kies makkelijke bewegingen zodat je je kan concentreren op de cadans van de muziek.
Dans in het openbaar alleen op muziek waarvan je de cadans begrijpt, anders ga je af als een gieter. Bij de muziek die je niet begrijpt kan je aan de kant staan en interessant of kritisch kijken; dan word je al snel als een kenner gezien;)
En zorg ervoor dat je ontspannen en vrolijk kijkt als je aan het dansen slaat, iemand die geconcentreerd ritmisch staat te wezen is niet zo aantrekkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oefen eerst door alleen te luisteren naar muziek,sluit je ogen en stel jezelf dansend voor zoals je zou willen dat je kon dansen.als je dat kan ben je er klaar voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hoe4ft niet altijd als een prof te dansen, als je maar iets doet. als je op een feest staat en iedereen danst gaan ze echt niet kijken of jij ook wel goed mee danst, en of je de goede pasjes doet. beweeg gewoon een beetje, en ga heen en weer. dan ziert het er in iedergeval uit dat je iets doet, en dat is al helemaal top. zo kan je er toch een gezellige avond van maken.

veel suc6 met dansen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je een Wii? Kijk dan eens naar "Just Dance". Leren dansen in anonimiteit.